2605
Sök

Högtalar adaptrar för Opel Astra GTC 05 (H), 6.5"

21 Inlägg
7 februari 2006
Trådstartare
Halloj, ny här på forumet & har ett par funderingar angående högtalar adapter till en Astra GTC 05, har letat efter ett par men de jag har hittat är till Astra G modellen, ingen som jag hittat har till H sad

Därför undrar jag om det finns någon bra utländs butik som kan tänkas ha detta eller om någon här vet vart man kan få tag i denna plast ram... Om inte så blir det väl till att bygga en egen baffel i mdf eller annat lämpligt material, har ni tips om detta är ni välkommna. Jag vill göra så lite modifieringar på dörrsidan som möjligt så ska något konstrueras så ska det sitta i original uttagen...

Edit: För vidare information så är det ett DLS UR6S 6.5"  framsystem som ska monteras...
Senast redigerat av Tellus82 (7 februari 2006)

9 108 Inlägg
7 februari 2006
Du tror inte det kan vara samma då?

21 Inlägg
7 februari 2006
Trådstartare
Skulle iofs kunna vara det, jag ska kolla lite nogrannare nu i eftermiddag tänkte jag, förutsatt att jag får bort dörrsidan... Opel böt utseende på Astran 04/05 & Iso kablaget & monteringsramen för cd skiljde sig ganska mycket mellan G & H, antar därför att det är samma med högtalarramen...
Senast redigerat av Tellus82 (7 februari 2006)

9 108 Inlägg
7 februari 2006
mmjo men det känns som om det är onödigt att ändra på en sån grej.. På de äldre årsmodellerna är mycket samma (jag har adaptrar från Vectra i min t.ex.) och med alla besparingar GM gjort på senaste tiden så tror jag inte dom har så mycket olika grejor längre.. Sitter säkert samma i saab med wink

Fast jag vet inte säkert såklart..

21 Inlägg
7 februari 2006
Trådstartare
Jag orka inte vänta på att få tag i en adapter så jag gjorde helt sonika en distans i mdf & monterade framsystemet, trots att det bara är inkopplat på huvudenheten så lät det jäkligt bra, efter att jag gjort en automatisk korrigering av eq & tidskomp så lät det snuskigt bra, kan knappt vänta på att slänga i stegen & basen med smile Kan starkt rekommendera Pioneer DEHP9600MP, den automatiska kalibreringen är suverän...

Sök