3958
Sök

Vandrande laddtryck på SAAB 9000

81 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
hej ja hade juh ett problem som sagt.
Det är ju då när ja gasar på lite mer än normalt så vaggar turbon de vill säga att bilen går väldigt ojämt när ja kollar på turbo mätaren så åker den fram & tillbaka melan 0,5-1,0. men varvräknaren står jämnt på samma läge så de är inte motorn som gör de det måste vara något med turbon,

jag fick lite tips förut, att kolla vakumm slangarna, ja tror ja kollade rätt," dem där blå små som går från dumventilen, någon som har ett tips mer?? & mv,n är ny/pierre:(

TM racing

69 Inlägg
18 augusti 2008
skulle verkligen gissa på bränsletrycksregulatorn (BTR) finns o köpa för 600kr byt det innan du gör något annat ! hände samma sak på mig jag byta turbo, packingar,slangar, men samma sk*t var det fick ångra mig för det kosta mig 3 lax när det i själva verket var BTR som jag fick byta

3 295 Inlägg
18 augusti 2008
har svårt att tro att det skulle bero på BTR.en.. tror mera på att det är din magnetventil som strular, eventuellt om du skulle ta och byta tändstift..

1 019 Inlägg
18 augusti 2008
Börja med nya tändstift, NGK BCPR7ES-11. Inget annat.

81 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
magnetventilen är nybytt precis, men ja får testa & byta tändstift dem är lite sotiga men men

TM racing

105 Inlägg
25 september 2008
Jag hade samma fel på min 9000 och gick till en verkstad och hörde med dem.
De sa att jag skulle vrida på magnetventilen så att den ligger ner istället för att stå upp, man får bygga om fästet lite, men det hjälpe och har inte haft några mer problem med det.

// Eken

Sök