4196
Sök

Borrande grannar!

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Vad göra med grannar som sätter igång och borrar kl. 20.00 när dom kommer hem från jobbet?

Nån som har en riktigt fet låt att ta till?

Jag blir tokig snart..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

2 079 Inlägg
20 augusti 2008
Nope, kör en runda med moppen eller nåt....

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

230 Inlägg
20 augusti 2008
eller så går du upp/ner och talar om det för dom att "så gör man inte"!...säger som bengtzing, "hur svårt kan de va"!? ;-)

796 Inlägg
20 augusti 2008
kasta in en lapp i brev inkastet annars o ring på och stick fort från platsen. Eller så ringer du på o frågar om du får hjälpa till.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Har alltid rätt!
689 Inlägg
20 augusti 2008
Borrar?  med en borr lr menar du "aktiviteten"?   har också problem me de, o alkisen under mig som gillar att torrkoka så de börjar brinna o spela hög musik på nätterna.. 

Min mot attack är smart big_smile  Har en hobby som kallas "flair" (jonglera med spritflaskor)  o ja brukar dunka med de flaskorna mitt på dagen då alkisen e bakis big_smile  Han blir lagom arg big_smile  Kommer upp te mej helt röd i ansiktet o mumlar nåt om att ja inte kan lira bowling i lägenheten HAHA big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

155 Inlägg
20 augusti 2008
Kissa i brevinkastet eller ring hyresvärden=)

Med.lem
3 759 Inlägg
20 augusti 2008
har du testat att borra tillbax? :borra
Senast redigerat av Mr_EmCom (20 augusti 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

11 Inlägg
20 augusti 2008
borrade själv strax före 8 idag och när fan ska man gö de annars om inte efter jobbet? helgen? nää då e de fel.. finns alltid nån som misstycker..

://Stekarn//

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
20 augusti 2008
Vad jag har hört får man väl (tyvär) väsnas fram till 22:00. Är det inte så?

/Nazty
Senast redigerat av Nazty (20 augusti 2008)

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

11 Inlägg
20 augusti 2008
i vårat hus är det sunt förnuft som gäller.. och 8 är la i senaste laget.. men eftersom ja e nyinflyttat och inte vill ha tomma väggar så måste ja borra ibland..

://Stekarn//

719 Inlägg
20 augusti 2008
finns inte mkt att göra om det är innan 2200. Ja brukar sätta på musik eller höja ljudet på tvn när grannen känenr för att snickra lite wink

live free, die young.

9 108 Inlägg
20 augusti 2008
Vaddå, behöver dom borra så behöver dom borra? tongue Inte så mycket att göra såvida dom inte håller på efter 22 (vissa bostäder har andra tider).

Någon gång måste dom ju vara klara hehe.

801 Inlägg
20 augusti 2008
dessutom är det väl knappast så att grannen borrar i en timme eller nåt?

517 Inlägg
20 augusti 2008
Hjälp till så blir dom klara snabbare...

1 217 Inlägg
20 augusti 2008
Du ska inte gnälla över grannar som borrar!
Mitt hus står på berg och mina J***A grannar borrrar bergvärme från 05,30-01,00 i samma berg! Dom har borrat i tre dagar nu och hela j***a huset vibrerar och skurrar.
Inte kan jag göra något heller då dom j******a har tillstånd för skiten.

566 Inlägg
1 079 Inlägg
20 augusti 2008
Kl 20:00 gör väl inget om det är något enstaka tillfälle, hade en granne jag kallade borrmannen som borrade med slagborr i väggarna flera ggr/vecka, på helgerna snickrade han bord. Undrar fortfarande hur de väggarna såg ut. Men innan kl 22 så får väl man acceptera att folk för liv i undantags fall senare (om nån har fest osv) håller man sig sams med grannarna och accepterar lite oväsen då och då, så har man lite tillgodo när det är dags för fest.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

9 108 Inlägg
20 augusti 2008
Ksj skrev:
Mitt hus står på berg och mina J***A grannar borrrar bergvärme från 05,30-01,00 i samma berg! Dom har borrat i tre dagar nu och hela j***a huset vibrerar och skurrar.

haha tack för dagens skratt big_smile Jag hade nog fan tagit in på hotell eller något och skickat räkningen till dom roll

1 217 Inlägg
20 augusti 2008
MilleN skrev:
Ksj skrev:

haha tack för dagens skratt big_smile Jag hade nog fan tagit in på hotell eller något och skickat räkningen till dom roll

Hmm, du bor ju i vbg. Jag kan slagga hos dig en dag eller två? wink haha

1 112 Inlägg
20 augusti 2008
Det finns mång gyllene regler för folk som bor i lägenhet! däribland så får man som tex nyinflyttad borra fram till klockan 22.00 under vardagar, under helger kan vara lite mer från plats till plats. här e det ok å festa med musik osv fram till 24.00
kl.20.00 på en vardag är i princip klassat som eftermiddagen. måste dom borra efter jobbet så e det bara till å acceptera eller åka över te en polare fram te kl 22.00

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Sök