3942
Sök

Borrande grannar!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
20 augusti 2008
Problemet med att bo i lägenhet, känns som man får acceptera sådant. Har en tjurig gubbe till granne, i mitt förra rum spelade jag musik lite lagom högt på NYÅRSAFTON, klockan 16 på eftermiddagen. Gubbfan knackade i väggen. Gick ut i rummet bredvid, hördes inte mycket genom väggen. Kom det igen "KNACK, KNACK". Vred upp lite till och sket i han. Nyårsafton liksom. Sen har väl det hänt att han knackat i väggen någon mer gång på dagen. Bytte rum och nu är problemet rätt löst, har trappuppgången, ett fönster ut mot gården, samt köket väggivägg. Så är rätt lugnt.

Men varje gång man har typ fest eller nåt är gubben där och öppnar balkongdörren och stänger den hårt igen såfort någon går ut på balkongen >.<

Sen innan hade vi en granne väggivägg som gillade att spela Abba när hon blev packad, och det var ofta.. O så börja hon sjunga också.. Mitt i nätterna, vardagar när vi andra sover och går till skola/jobb dagen efter. Då hände det väl att man tog fram hammaren och knackade i väggen.. tongue

Är inte så stort fan av "GIMMIE, GIMMIE A MAAAN OF THE MIIIDNIGHT, MAMMA MIIIA, IN A RICH MAN'S WOOORLD lalALLALALALlala" när man ska va pigg dagen efter tongue
Senast redigerat av Edil_ (20 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Muttley
20 augusti 2008
han har full rätt att borra om de är kl 2000. men är de efter 22.00 så ska de vara tyst om de är i lägenhet klart.

3 059 Inlägg
20 augusti 2008
Tur man bor i egen villa...

Men va menar du med borra?
Renoverar han lägenheten eller vaddå.. Isåfall vet du ju att det bara är tillfälligt, tills han blir klar.
du kan ju alltid fråga honom vid tillfälle om han har mycket borrande kvar att göra.. eller helt enkelt fråga han när ni möts i trapphuset om han renoverar?

811 Inlägg
21 augusti 2008
har samma sak. Har en granne ovanför som kör sticksåg typ 5cm ovanför golvet och slagborr i betongvägg kl 09 på morgonen och börjar borra ibland efter 21 tiden.  Härligt att vakna 09 på morgonen för att nån står och borrar med slagborr i väggen. detta är när man kommer hem 07 på morgonen efter att ha jobbat nattskift.
Varit nära på att döda ett par gånger.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
21 augusti 2008
Surströmming i brev inkastet ..... wink

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Operatör
346 Inlägg
21 augusti 2008
lonewolf-holm skrev:
Surströmming i brev inkastet ..... wink

Och helst när du vet att dom blir borta ett tag! wink

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

Säljare/Service
2 Inlägg
21 augusti 2008
Så här ligger det till:
Du får aldrig störa dina grannar oavsett tid på dygnet, det som vissa påstår här att man får väsnas hur man vill före 22.00 stämmer ej.
Oavsett om man bor i bostadsrätt eller hyresrätt får man inte utsätta sina grannar för buller eller andra störningar i för hög grad. Fastighetsägaren är ansvarig för att de boende brukar bostaden på ett "normalt" sätt och inte orsakar störningar till andra grannar.

* Om någon klagar på störande grannar är bostadsrättsföreningen respektive fastighetsägaren skyldig att undersöka om klagomålen är befogade, dvs. avgöra om hyresgästen eller företeelsen som man klagar på är onormalt störande.
    * Om föreningen/fastighetsägaren bedömer en annan hyresgäst som störande ska tillsägelser ske om att störningarna måste upphöra.
    * Om störningarna fortsätter i en bostadsrätt kan föreningen säga upp innehavaren som tvingas att flytta.
    * Om störningarna fortsätter i en hyresfastighet kan fastighetsägaren säga upp hyresgästen som tvingas att flytta.

Och ja jag vet eftersom jag sitter i styrelsen för vår bostadsrättsförening.
Senast redigerat av axet (21 augusti 2008)

406 Inlägg
21 augusti 2008
Här håller dom på nere i källaren och borrar och har sig tidigt på mornarna. Inte kul om man har jobbat natt och kommer hem och ska sova. Men värst var på förra stället jag bodde på. Det var ganska lyhört där och grannen hade fester hela tiden även vardagar. Minns en gång det var en onsdag och dom började vi 8 och slutade vid 5 på morgon.

:DPlattan i mattan:D

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2008
Jag har grannar som måste ha nån form av slumpmässigt snickeri.
Bott i nuvarande lägenheten i lite över två år nu.. alltid varit nån
som borrat och eller spikat i betongväggar på slumpmässiga tider
ett par gånger i veckan (ibland alla dagar).

Helt sinnessjukt, ibland blir det borrning runt 22:00 på en söndagkväll.
Eller 20:37 på en söndagkväll när man vill kolla på film.. mad

Som bonus har jag ett psyk-hem i huset mittemot över gården där det sitter
psychos och skriker så fort solen går upp tills den går ned. tonguelol

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
21 augusti 2008
Ge igen. SJälva konsten är att hitta något som man vill ha borat big_smile

Ableton Live

9 108 Inlägg
21 augusti 2008
Ang surströmming i brevinkastet och andra idiotiska förslag, kom ihåg att ni sagt det när ni själv behöver borra någonting tongue

Oldschool
299 Inlägg
21 augusti 2008
Grannarna i trappuppgången brevid dom gillar att bråka/skrika på nätterna.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
21 augusti 2008
axet skrev:
Så här ligger det till:
Du får aldrig störa dina grannar oavsett tid på dygnet, det som vissa påstår här att man får väsnas hur man vill före 22.00 stämmer ej.
Oavsett om man bor i bostadsrätt eller hyresrätt får man inte utsätta sina grannar för buller eller andra störningar i för hög grad. Fastighetsägaren är ansvarig för att de boende brukar bostaden på ett "normalt" sätt och inte orsakar störningar till andra grannar.

* Om någon klagar på störande grannar är bostadsrättsföreningen respektive fastighetsägaren skyldig att undersöka om klagomålen är befogade, dvs. avgöra om hyresgästen eller företeelsen som man klagar på är onormalt störande.
    * Om föreningen/fastighetsägaren bedömer en annan hyresgäst som störande ska tillsägelser ske om att störningarna måste upphöra.
    * Om störningarna fortsätter i en bostadsrätt kan föreningen säga upp innehavaren som tvingas att flytta.
    * Om störningarna fortsätter i en hyresfastighet kan fastighetsägaren säga upp hyresgästen som tvingas att flytta.

Och ja jag vet eftersom jag sitter i styrelsen för vår bostadsrättsförening.

sant o detta har ja kollat upp för min tjej bor på campus o där måste man klaga hela tiden på fylla studenter som håller på till 5 på morgonen

Inspiration comes standard

526 Inlägg
21 augusti 2008
Haha bryr mig inte så mycket om grannarna borrar eller ej, bara dom inte gör det alltför sent..
Det värsta är ju när dom har varit på Ruste eller ÖoB och handlet smile.
Då kan jag känna att jag borde gå och låna ut Hiltin till dom..

N/A
141 Inlägg
21 augusti 2008
Ok.. Jag behövde själv borra lite i min förra lägenhet när ja va nyinflyttad. Men eftersom att det bodde småbarnsfamiljer å så där tänkte jag att ja slutar senast att borra vid 20.00. Ok, jätte bra tänkte ju jag. Då kommer en kvinna i 30-års åldern å knackar på vid runt 19.00 och börjar gnälla på allt borrande, (kan tillägga att vi hade borrat 7 hål eller nått).

Men men, va snäll och då sket ja i att borra då.. Men så klockan sex på morgonen, så krämade hon på sin arabmusik, så ja gick ner för min sambo jobbade natt, och ja bad henne sänka. Kärringen bara tittade på mig som om ja va dum i huvet och stängde dörren..  Ja borrade tillbaks mycket sen.. till klockan 2200.. det slutade med att hon flyttade.. haha hon måste varit psyksjuk eller nått. jag kan tillägga att alla hyresgäster i det huset tyckte den kvinnan va störd.

801 Inlägg
22 augusti 2008
xenopsy skrev:
Ok.. Jag behövde själv borra lite i min förra lägenhet när ja va nyinflyttad. Men eftersom att det bodde småbarnsfamiljer å så där tänkte jag att ja slutar senast att borra vid 20.00. Ok, jätte bra tänkte ju jag. Då kommer en kvinna i 30-års åldern å knackar på vid runt 19.00 och börjar gnälla på allt borrande, (kan tillägga att vi hade borrat 7 hål eller nått).

Men men, va snäll och då sket ja i att borra då.. Men så klockan sex på morgonen, så krämade hon på sin arabmusik, så ja gick ner för min sambo jobbade natt, och ja bad henne sänka. Kärringen bara tittade på mig som om ja va dum i huvet och stängde dörren..  Ja borrade tillbaks mycket sen.. till klockan 2200.. det slutade med att hon flyttade.. haha hon måste varit psyksjuk eller nått. jag kan tillägga att alla hyresgäster i det huset tyckte den kvinnan va störd.

Väl borrat grabben, väl borrat! big_smile

Sök