3500
Sök

Tips på billiga och bra strypningar till suzuki sv??

133 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Hej!
Jag hoppas på att kunna få lite hjälp. Jag vet inte riktigt om jag är i rätt forum eller om någon har skrivit något liknande.
Men jag hade tänkt köpa mig en suzuki sv 650 s 03. MEN, jag är ju liiten så jag får bara köra 25 kw. Någon som vet vart man kan köpa billiga strypningar eller någon bra firma som monterar det?
En ungefärlig summa?
Har hört att det ska vara billigt och bra att ta hem från tyskland, men vet inte riktigt om man vågar det..

Tacksam för svar // Veronica
Senast redigerat av Hoegwall (21 augusti 2008)

If you don't live for something, you'll die for nothing

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 augusti 2008
Hoegwall skrev:
Hej!
Jag hoppas på att kunna få lite hjälp. Jag vet inte riktigt om jag är i rätt forum eller om någon har skrivit något liknande.
Men jag hade tänkt köpa mig en suzuki sv 650 s 03. MEN, jag är ju liiten så jag får bara köra 25 kw. Någon som vet vart man kan köpa billiga strypningar eller någon bra firma som monterar det?
En ungefärlig summa?
Har hört att det ska vara billigt och bra att ta hem från tyskland, men vet inte riktigt om man vågar det..

gör egna strypningar.. vet inte om de funka på en så stor mc  men du kan ju plugga systemet  sen minska bränslet och luften kanske finns nån  sorts varvtalsregulator .

133 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
christofer_k skrev:
Hoegwall skrev:
Hej!
En ungefärlig summa?

gör egna strypningar.. vet inte om de funka på en så stor mc  men du kan ju plugga systemet  sen minska bränslet och luften kanske finns nån  sorts varvtalsregulator .

Kompisen gjorde egna strypbrickor på jobbet och satte på sin sv..
men jag är väl rädd att något händer.. Hövvet och kläderna är ju egentligen de enda skydden man har, så då kanske man inte ska börja modda hojjen, absolut inte jag som inte kan det..

119 Inlägg
21 augusti 2008
Nej, gör inte egna, köp från en ordentlig MC-handlare! Du vill ju inte få fel bränsleblandning i motorn, då kan motorn ta skada, vilket kan tyckas lite onödigt...

133 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Meanstreaker skrev:
Nej, gör inte egna, köp från en ordentlig MC-handlare! Du vill ju inte få fel bränsleblandning i motorn, då kan motorn ta skada, vilket kan tyckas lite onödigt...

Jo jo, det har jag också räknat ut....
men hur mycket kostar det på ett ca?
med brickorna, jobbet och omreggningen??

Tänkte om det var någon som visste??

119 Inlägg
21 augusti 2008
Tja, du har ju MC guiden AB i Vetlanda, säljer ju t.o.m. Suzuki, det är ju bara till att slå en pling och höra med dem... wink Tel: 0383-109 10

119 Inlägg
21 augusti 2008
Hittade det här: MC-kompaniet säljer strypningssatser till de flesta hojar för 1695:-

http://www.mc-kompaniet.se/

klicka på strypningssatser

133 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Meanstreaker skrev:
Tja, du har ju MC guiden AB i Vetlanda, säljer ju t.o.m. Suzuki, det är ju bara till att slå en pling och höra med dem... wink Tel: 0383-109 10

Haha, jo, tack för den informationen, hade den dock tidigare ^^ men tack ändå smile
Köpte lite kläder där... Men eftersom dom är de enda återförsäljarna av motorcyklar här så är dom relativt dyra.. that's why ^^

133 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Meanstreaker skrev:
Hittade det här: MC-kompaniet säljer strypningssatser till de flesta hojar för 1695:-

http://www.mc-kompaniet.se/

klicka på strypningssatser

Tack big_smile

119 Inlägg
21 augusti 2008
Någon nytta gjorde jag trots allt! big_smile Efter många om och men... cool

133 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Meanstreaker skrev:
Någon nytta gjorde jag trots allt! big_smile Efter många om och men... cool

hehe smile

blacken
22 augusti 2008
Prova och gör som det är på Suzukis radfyror, dom har bara en "spärr" i trottellocket som hindrar kolven att lyfta fullt..
Senast redigerat av blacken (22 augusti 2008)

Sök