2236
Sök

Bilar med kamkedja?

609 Inlägg
26 augusti 2008
#41
Nyare golfar (-04) har jag hört har det med (FSI/TSI), inte "vanliga 1.6 102 hk" dock.
Senast redigerat av STriiiker (26 augusti 2008)

dARKiE
5 031 Inlägg
106 Inlägg
26 augusti 2008
#44
Min bil har de. Mazda B2600

Just me.

4 586 Inlägg
26 augusti 2008
#45
diamond_ skrev:
vad är det för skillnad på kamkedja och kamrem?

det här du på namnet vad skillnaden är

gummi rem eller kedja


4 586 Inlägg
26 augusti 2008
#46
STriiiker skrev:
Nyare golfar (-04) har jag hört har det med (FSI/TSI), inte "vanliga 1.6 102 hk" dock.

min 2.0 fsi audi a3 -04 har iallfall kamrem


210 Inlägg
15 juni 2009
#47
Mercedes Sprinter har Kamkedja:)
själv så föredrar man kamkedja före kamrem, fast det är ju lättare att byta kamrem än kamkedja å andra sidan..


139 Inlägg
16 juni 2009
#48
Min Bil har kamkedja big_smile

333 Inlägg
16 juni 2009
#49
mazda 6
Nissan 200SX S14-S15
Nissan GT-R
Nissan Primera GT
Nissan Sunny (Pulsar) GTI-R


1 570 Inlägg
16 juni 2009
#50
Kamkedjan behöver man byta ibland. De kan slitas och rassla en del men jag hade en 50000+mil merca med samma kedja från 88 smile

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
16 juni 2009
#51
Vw:s V5 har kamkedja.

Allt för den där jävla hatten!

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
Najs
16 juni 2009
#53
Nissan 200 sx s14 har

178 Inlägg
16 juni 2009
#54
nissan´s
z, ka, fj motorer iallafall

sen tror jag att det är kedja på vg och vq


5 111 Inlägg
16 juni 2009
#55
henrikh skrev:
Kamkedjan behöver man byta ibland. De kan slitas och rassla en del men jag hade en 50000+mil merca med samma kedja från 88 smile

På Mercedes tidiga M102-motorer med enkel kedja är det bytesintervall på 10 000 mil på kedjan... neutral


1 570 Inlägg
16 juni 2009
#56
Volvo544special65 skrev:
henrikh skrev:
Kamkedjan behöver man byta ibland. De kan slitas och rassla en del men jag hade en 50000+mil merca med samma kedja från 88 smile

På Mercedes tidiga M102-motorer med enkel kedja är det bytesintervall på 10 000 mil på kedjan... neutral

Ja den var ju inte helt tyst ur motorn den sista tiden smile Men gick gjorde den.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
16 juni 2009
#57
Aern skrev:
nackdelen med remmen är att den ska bytas ut efter antal mil och att den är dyr!!!

Ja, till 940:in kostade remmen 149 kr på Volvo - dyrt! roll

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Down n`out
514 Inlägg
16 juni 2009
#58
evilaudio skrev:
Golf mk2 gti har ju en liiiten kedja mellan kamaxlarna.. så den har ju både rem å kedja.

går remmen till ett av kamdreven då lr? så kedjan driver de andra? eller är ja helt fel ute nu?

Down n`out

Down n`out
514 Inlägg
16 juni 2009
#59
RobinPalmgren skrev:
Med kamkedja låter motorn lite mer och går inte riktigt lika mjukt ,  med kamrem går den lite mjukare okej låter inte mycket ... men denna kräver dock lite mer skötsel ....d.v.s byte vid vissa mil antal . men det finns ju även minus med kamkedja ... den kan ju blandannat hoppa av kuggarna ... detta kan i sin tur skada ventilera ...vilket kan göra allt till en dyr historia tongue

kamremm är ju lika dret de? den kan ju lika gärna hoppa av kuggarna som en kedja

Down n`out

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juni 2009
#60
I princip alla Bmw modeller utom de med M20 eller M40 motorn under 80-talet/början av 90. Alltså:

Tidiga 520 och 525 E34 med 12v motorn.
320 och 325 E30
316 och 318 E30 efter 1988
316 och 318 E36 från 1991 till 1995 (obs ej 318is, den har M42 motorn med kedja)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök