3144
Sök

Projekt volvo 240 // uppdatering 8/10 -08: nu läggs tråden ner! bilder på nya bilen också!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
jo det är förgasare, men tycker det mer verkar va nått med tändningen, låter så iaf plus att det hela började när tändningen (brytarna) strulade men ska kolla membranet iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Driifter;)
1 630 Inlägg
1 september 2008
byt membrant o prova ? de kostar 40 kr på mekonomen..

för om brytaravståndet är rätt och den går på alla cylindrar så bör du ju kunna justera tändningen så den går hyffsat om de inte är ngt mer fel?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
jao jag får prova, tror dock inte att det är det för så där har inte mina andra volvos jag har haft med förgasare när membranet är väck... men ska prova som sagt... ska kika vidare imorgon iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

21 761 Inlägg
1 september 2008
Kondensatorn, har du bytt den?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
nix, den har jag inte bytt, har inte bytt nånting än

21 761 Inlägg
1 september 2008
En dålig kondensator gör ju att gnistorna blir felaktiga och då kan motorn gå väldigt dåligt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
sant, är ju inte omöjligt att den gick när brytarna började jävlas, kanske vart nån kortis eller nått... men jag tyckte fasen att jag såg ett överslag förut i fördelaren föresten, kanske det som spökar

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
jahapp, då har man gjort sig av med sierran då, så då vettefan om jag behöver denna som vinterbil längre... men vi får väll se hur det blir smile

iaf, så har det inte hänt så mkt på sista tiden, men har iaf fixat så den går riktigt, var kamremmen som hade kuggat över ganska många kugg... så fixade till det idag, och den gick endå inte riktigt, blöddrade på maxvarv typ, men är väll stiften då tänkte jag, så jag kör så här tills jag har köpt nya stift, så jag drog en repa efter vägen och sotade ur den endå, och då började den gå helt riktigt igen... så nu går den som en klocka igen smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
9 september 2008
Fy fan vad fin den blir:) Men jag gillade inte din lackering på bakluckan! smile
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
tackar smile.... hehe jao men smaken är som baken smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
här kommer en lite uppdatering gott folk... säkert inte så efterlängtad men ni får en endå tongue

vad har jag gjort idag då?? joo jag har monterat CD´n och framsystemet samt monterat mitt bi-xenon kit 6000K smile

här får ni lite bilder då smile

här håller jag på att montera xenon kitet smile
http://i35.tinypic.com/505zxx.jpg

bultat fast "dosan" som jag så klart inte kommer ihåg vad den heter tongue
http://i35.tinypic.com/au81m0.jpg

xenon smile... dom lyser likadant, det är bara pga vinkeln på bilden som gör att det ser konstigt ut på vänster (höger på bilden) smile
http://i37.tinypic.com/9tg2n9.jpg

och här har jag monterat framsystemet, GAS 6,5"... gillar inte GAS men dessa låter faktiskt rätt bra smile
http://i34.tinypic.com/1gnq69.jpg

och JVC CD/MP3´n då som skiftar i olika färger på displayen osv, "rörlig" display osv, rätt schyst i verkligheten smile
http://i33.tinypic.com/zv4t2d.jpg

drog även helt nya kablar til stereon och framsystemet smile

och imorgon tänkte jag, om vädret tillåter, koppla in mitt 4x150W steg och montera 6x9orna smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 september 2008)

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
10 september 2008
host''tack Tim (xorox_88) för hjälpen''host

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
hjälpen att kolla på eller? lol

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
10 september 2008
_Glenne_ skrev:
hjälpen att kolla på eller? lol

ääh jag hjälpte ju till ju,, sen så fick du hjälp av min volvo expertis

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
ja just, du demonterade ena dörrsidan roll tongue

sen va du så lat så ville inte vara med och montera xenon kitet roll

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
10 september 2008
_Glenne_ skrev:

japps å höll i sterion å plockade grejor bemästrade rondellen å satt ihop dörrsidan igen

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
du klarade ju inte av att sätta ihop dörrsidan helt så jag fick ju göra klart det tongue

men men tack då lille tim big_smile

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
10 september 2008
_Glenne_ skrev:

sen va du så lat så ville inte vara med och montera xenon kitet roll

klaga lagomt jag skulle ju laga mat ju

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
ääh skyll på det tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
här får ni en bättre bild som jag tog när jag var bort på pizzerian här i byn och köpte en cola smile... xenon kitet kommer från min föredetta sierra smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22849/457246_9n3ebv.jpg

måste försöka fixa nå cash så jag kan ställa på bilen också så man kan åka lagligt med bruksbilen/vinterbilen roll

mer bilder från uppdateringen finns på föregående sida smile

har även dragit kablar och kopplat in steget och 6x9orna ikväll... kommer bilder på det imorgon när det är ljust smile

Sök