Har sökt lite i google men finner inga svar. Så jag undrar hur långt man kommer med 1liter bensin i blandad körning, eller varierar det från bil till bil?
Väldigt intressant att veta då jag vill räkna ut vissa saker spec nu när bensinspriset e så hög.
Cirka en liter framåt i tid eller sträcka, oavsett bil... Kostnad? Vad en liter bränsle kostar för dagen..
Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
min ger 400% choke om det är nollgradigt + 1000% de första 2 varven, som sedan avklingar exponentiellt mot 10000r, dvs när motorn snurrat 10000r så har start tillskottet avtagit.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
min ger 400% choke om det är nollgradigt + 1000% de första 2 varven, som sedan avklingar exponentiellt mot 10000r, dvs när motorn snurrat 10000r så har start tillskottet avtagit.
Plus att en motor förbrukar mer tills den kommit upp i arbetstemp..
Jo, det är det som är choke.
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Världsrekordet på 1l bensin är förnärvarande nästan 121mil! (1208.6km)
även om det inte är en personbil så är det jäkligt imponerande 8cl/mil
Senast redigerat av torpis (29 augusti 2008)
hmm.ja vad det nu blir.. på 500kr så kommer jag 17 mil..vafan det nu blir. har før mej færddatorn brukar visa 2.3L milen så. vad kommer jag på en liter då? 300m?
Jo, det är det som är choke.
Jo jag vet vad choke är tack. Precis som du beskriver, en starthjälp.
Syftar mer på tiden tills tempmätaren i bilen krupit upp till normal, kallare trögare vätskor ger större motstånd inuti blocket och högre förbrukning. Alltså upp till ett par minuter beroende på bil.