Mortalis skrev:
Hmm okej, de lutar la mest åt nåt från Ace iaf...men nu över till sänkning. Kollat runt en del nu och det finns ju mängder med olika satser från olika tillverkare. Och jävligt varierande pris...
Jag vill ha nåt som skall vara komfortabelt (inte kännas som man kör direkt på fälgarna utan däck) och sänka 35mm (bör väl vara lagom) eller däromkring, så de inte ser fuckat ut på 17-18" och går att använda every day med farthinder och what not.
Någon som har nå erfarenhet av detta?
Hittat Sparco kit för 1600 på stylingkompaniet som sänker 45mm på min bil för 1600kr. Och på samma sida finns de Eibach för ~4500 pix, liksom??? :S Vore uppskattat om man fick lite vägledning här
![smile](img/smilies/smile.png)
Det beror väl på också.
Om du bara skall köpa sänkningsfjädrar eller om du skall byta till ett komplett system inkl. dämpare. Då kostar det ju givetvis mer.
I mitt fall kommer jag köpa ett helt system, eftersom mina dämpare lär vara original och bilen rullat 23500 mil lite drygt, så jag tror nog att det är dags att byta allt ändå.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Finns ju de som bara kapar fjädrarna också när de sänker bilen, men det ändrar väl inget annat än att den blir lägre.
I mitt fall vill jag även få bättre väghållning och då är hårdare fjädrar och andra dämpare att rekommendera.
Får inte bli för hårt, vilket många väghållningssnubbar inte håller med om att det kan bli, för hårt alltså.. hehe
Har inte kommit så långt i min research vad gäller sänkningssats.. än.
Har du inte så brottom med sänkningen så kan jag återkomma med mina åsikter och vad jag bestämmer mig för.
Antar att du som jag, använder bilen så gott som varje dag och vill fortsätta att göra det, även om den är sänkt.