3773
Sök

Kortslutning i steg efter fällning av baksäte?

11 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Hej
Är en amatör när det gäller slutsteg och högtalare som behöver hjälp.
Jag har fäst slutsteget på baksidan av baksättet, och när jag skulle hjälpa far min med att köra några saker så skulle han fälla sättet, när han fällde sättet slets strömkaplen ur slutsteget och han försökte sätta dit det igen men när han skulle göra det slog det en gnista sa han.
50 am säkringen vid batteriet smällde, försökt att sätta dit nytt men det small direkt, är det korslutning i slutsteget eller vad, kan ja fixa det själv???
är tacksam för svar.

* Klåpare
1 718 Inlägg
16 juni 2008
Håller säkringen så länge som kabeln inte sitter på steget så är antagligen ditt slutsteg dödat.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

11 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
är det ett nytt slutsteg som gäller då el??

* Klåpare
1 718 Inlägg
16 juni 2008
Om inte jordkablen har någon kontakt med plus på steget så är nog så illa, ja.
Om alla säkringar på steget + säkringen på strömkabeln skjuter så fort det får ström så har det nog brunnit upp skapligt i det. Ett steg som blivit illa behandlat eller är felkopplat brukar vanligtvis gå in i protect-mode.

Kräv farsgubben på ett nytt steg. tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

11 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Det är bara kabelsäkringen som går.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 juni 2008
låter som att det är nått fel som är trasigt

2slow

11 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Ska jag skicka in det, för det är ett speciallt anpassat slutsteg till högtalare och baslåda??
menar är det värt att skicka in det även om det kanske inte går att laga.
Senast redigerat av Sarlie (17 juni 2008)

287 Inlägg
16 juni 2008
kolla att jorden inte slet sig ur från jord punkten. kolla så det inte sticker ut kardeller från jorden som kommer i kontakt med plusen. blåste min 150 amp säkring första gången på dålig jord. bara lite små tips

Sök