3581
Sök

Sugen på ny bil i 100 000kr klassen

719 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Ja har väldigt stort sug efter en ny bil. Budgeten är runt 100 000kr. Ingen fwd, inte äldre än -94, ac, och så är kravet att den ska vara snabbare än bilen jag har nu. Har kikat på Subaru Impreza GT men det verkar vara en dålig bil som inte håller något vidare, hyffsat snabb 0-100 men sen verkar det inte hända mkt mer. Klena växellådor har jag läst om oxå.

Sen är det Bmw M3 e36 jag kollat en hel del på med, dom verkar gå rätt bra och finns många fina. Helst skulle det ju va en 3.2 jag köper men det skulle säkert duga med "mindre motorn"

Evo är jag tveksamm till, dels pg.a högerstyrt och sen har jag en kompis som fick väldigt dyra bekymmer med sin.

Så har ni något bra att säga om bilarna jag föreslog så skriv gärna, eller kanske du vet om något annat.
Bilen ska kunna köras med året om och klara sbp galant smile

dragkruka
275 Inlägg
17 juni 2008
Vitamin skrev:
Ja har väldigt stort sug efter en ny bil. Budgeten är runt 100 000kr. Ingen fwd, inte äldre än -94, ac, och så är kravet att den ska vara snabbare än bilen jag har nu. Har kikat på Subaru Impreza GT men det verkar vara en dålig bil som inte håller något vidare, hyffsat snabb 0-100 men sen verkar det inte hända mkt mer. Klena växellådor har jag läst om oxå.

Sen är det Bmw M3 e36 jag kollat en hel del på med, dom verkar gå rätt bra och finns många fina. Helst skulle det ju va en 3.2 jag köper men det skulle säkert duga med "mindre motorn"

Evo är jag tveksamm till, dels pg.a högerstyrt och sen har jag en kompis som fick väldigt dyra bekymmer med sin.

Så har ni något bra att säga om bilarna jag föreslog så skriv gärna, eller kanske du vet om något annat.

va ska du ha för din då? ja  vill ha t5;)

719 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
NOL skrev:
Vitamin skrev:

Den får tjejen, finns ju hur många t5or som helst på blocket smile

dragkruka
275 Inlägg
17 juni 2008
Vitamin skrev:
NOL skrev:
Vitamin skrev:

Den får tjejen, finns ju hur många t5or som helst på blocket smile

haha okej:D då blir hpn nog lycklig;) hehe jop de finns ju de men ingen ja vill ha än så länge sad

...
227 Inlägg
17 juni 2008
Högerstyrt tar en timme att lära sig... så det är ingen anledning att inte köpa evo wink

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

342 Inlägg
17 juni 2008
Jag hade en impreza GT innan Min m3 och säger bra köp en M3:a
Komforten i bmw är otrolig och med ett fint drag. Skulle aldrig tveka på att köpa M3, se dock till att hitta en fin.

4 571 Inlägg
17 juni 2008
Myten om imprezorna av frigolit lever kvar ännu hör jag tråkigt nog.
Ta och läs på lite så skall du se att det är 99% av gångerna körstilen som förstör bilarna och inte kvaliten på bilen.

Sedan så är ju inte permanenta 4wdbilar sådana fartmonster men upp till 200 hyfsat snabbt är inga problem.
Är du ute efter en komfort bil med hög toppfart är imprezan garanterat fel bil för dig.

Är du däremot ute efter en rapp styv och komprimisslös vardags-rallybil som är lika rolig att köra året runt är nog imprezan det bättre valet.

119 Inlägg
17 juni 2008
Ska du skriva bilen på dig själv och ha en helförsäkring så kan ju en M3:a bli intressant... Med tanke på vad BMW utan ett M på bakluckan brukar kosta!

Om man ska bortse från verkligheten lite hade jag sneglat på en Nissan 300zx, de är ju inte fel så länge man slipper reparera...

719 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Izual skrev:

Ta och läs på lite så skall du se att det är 99% av gångerna körstilen som förstör bilarna och inte kvaliten på bilen.

Läste på en del olika forum och det var mest växellådorna så folk haft problem med, om man ska ha lite fler hk så verkar det som om det blir mkt till att byta. Synd för jag gillar verkligen utseendet på Imprezorna.

342 Inlägg
17 juni 2008
Izual skrev:

Sedan så är ju inte permanenta 4wdbilar sådana fartmonster men upp till 200 hyfsat snabbt är inga problem.
Är du ute efter en komfort bil med hög toppfart är imprezan garanterat fel bil för dig.

Är du däremot ute efter en rapp styv och komprimisslös vardags-rallybil som är lika rolig att köra året runt är nog imprezan det bättre valet.

Japp dem håller, körde 1,5bars ladd på min utan dimmer.

Det jag menar är att det är ingen vidare komfort i dem, stötigt, vindbrus mm. Men dem är riktigt roliga att köra. Jag bytte till M3 därför att man tröttnar på fyrhjulsdrift(iaf jag) kan ju inte göra så mycket förutom att köra väldigt snabbt framåt. Roligare att hänga ut baken.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
17 juni 2008
Snabbare än din nuvarnade i vilket intervall? får nog till än rätt saftig bil som inte också är trimmad för att köra ifrån en 320hk 850 på motorvägen iallafall, om man räknar med resten av kraven

719 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
R_fused skrev:
Snabbare än din nuvarnade i vilket intervall? får nog till än rätt saftig bil som inte också är trimmad för att köra ifrån en 320hk 850 på motorvägen iallafall, om man räknar med resten av kraven

vet att det blir rätt svårt i högre hastigheter. Men i rödljusrace är det ju en hel del som är piggare, Just nu lutar det väldigt mkt åt m3 och evo3, har dock aldrig kört en evo3 så ska försöka göra det innan jag bestämmer mig. Verkar som om att en evo3 med steg1 är grymmt snabb, m3an hamnar långt efter vid t.ex 402m

Trägnagare
185 Inlägg
17 juni 2008
Köp min? (jättemycket skämt, men hade gärna tagit emot pengarna) big_smile Ska inte störa tråden mer, lycka till med köpet!

All show and no go!

240 Inlägg
17 juni 2008
jag  skulle nog ha köpt en  m3 med 3,2 litermotorn. den  är grym:)

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)

Sök