3140
Sök

Bensinpriserna har inga gränser - byte till vilken bil?

576 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Medans bensinpriserna stiger tänker allt fler personer på att byta sin bensinbil mot någon bil vars bränsle inte kostar så mycket. Priserna per liter bensin höjs, kan du tänka dig betala 20, 30, eller kanske 50 riksdaler per liter bensin? En bra tankeställare.

Nuväl, till frågan, vilken sedan under 200 000 SEK rekommenderar du, gärna en nyare modell, med kraft i. Diesel? Etanol? Biobränsle? Skriv vad du tycker!

211 Inlägg
23 juni 2008
Fords nya flexi... Ingen rallybil men inte helt värdelös när man ska dra på.
Sen vet jag inte vad Saab tar för sina etanolbilar, men dom ska ju enligt deras reklam ha mycket kraft tongue

576 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Har BMW eller Audi bra alternativ? Vad tycker ni om diesel?

42 Inlägg
24 juni 2008
Det finns inget bränsle som man kan köra Billigt på det är bara olika dyrt tongue
bensin drar lite mer kostar lite mindre
Diesel drar typ hälften kostar typ kronan mer
etanol drar mest kostar minst

Om du vill ha en audi eller BMW kan du ju alltid ta och köpa en bensinare för att sen etanol konvertera den nu efter 1'a Juli då det blir lagligt smile har inte sett någon av dom producera en etanol från fabrik än dock (kan vara att jag missat bara).

Annars har ju Saab bio power ganska fina motorer med mycket klös.

Köp en liten bil, lånade styv-morsans bil en Toyota Yaris och där stog färdatorn på 0,3l/mil vid jämn körning på 70km/h plan mark. (bensin)
Senast redigerat av Temilit (24 juni 2008)

Biltokig
870 Inlägg
24 juni 2008
Traz skrev:
Har BMW eller Audi bra alternativ? Vad tycker ni om diesel?

Nya 9-3 TTiD verkar vara en trevlig pjäs! finns ju inte för så lite som 200k ännu men annars är det ju 180hk och 400 Nm med en förbrukning på 0.55 blandad smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

576 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Tack.
Senast redigerat av Traz (24 juni 2008)

Hemmasittare
241 Inlägg
24 juni 2008
Temilit skrev:
Om du vill ha en audi eller BMW kan du ju alltid ta och köpa en bensinare för att sen etanol konvertera den nu efter 1'a Juli då det blir lagligt smile har inte sett någon av dom producera en etanol från fabrik än dock (kan vara att jag missat bara).

Vad menar du med att det blir lagligt? Jag visste inte ens att det har varit olagligt att etanolkonvertera en bil.. roll

Sök