Svårt att få tag på info om vrid på dom motorerna. annars finns det ungefär lika många olika siffror som det finns motorer... jag hittade dock en försäljningsbroschyr på nätet om min blazer och där står 300 lb-ft @2800 rpm. (motsvarar ca 406 nm) Så du borde väl ha nåt liknande på din.
Svårt att få tag på info om vrid på dom motorerna. annars finns det ungefär lika många olika siffror som det finns motorer... jag hittade dock en försäljningsbroschyr på nätet om min blazer och där står 300 lb-ft @2800 rpm. (motsvarar ca 406 nm) Så du borde väl ha nåt liknande på din.
Jag har en 350 tbi. Eftersom det bara skiljer ett år på dom så har du förmodligen liknande siffror. nåt exakt kommer du nog aldrig kunna få reda på såvida du inte bromsar den, enligt vägverket är det exempelvis 157 kw (220 hk) i min blazer -88 men bara 145 kw (200 hk) i våran van -89 med samma motor.
Jag har en 350 tbi. Eftersom det bara skiljer ett år på dom så har du förmodligen liknande siffror. nåt exakt kommer du nog aldrig kunna få reda på såvida du inte bromsar den, enligt vägverket är det exempelvis 157 kw (220 hk) i min blazer -88 men bara 145 kw (200 hk) i våran van -89 med samma motor.
såg det på vv. men det skulle va roligt att veta vridmomentet i bilarna också
som jag skrev i tidigare inlägg, ca 400 nm i min enligt en gammal broschyr från chevrolet jag hittade på nätet. skulle dock vart kul o bromsa den för o få veta hur äkta dom siffrorna är. tycker det låter ganska lite...
som jag skrev i tidigare inlägg, ca 400 nm i min enligt en gammal broschyr från chevrolet jag hittade på nätet. skulle dock vart kul o bromsa den för o få veta hur äkta dom siffrorna är. tycker det låter ganska lite...
ja. du får bromsa din så får du säga till mig hur mycket det är :p hehe
mmm får göra detta. ellar nja...har inga planer nu men om det blir en renovering av bilen till nästa vinter så kanske man passar på. vet dock inget ställe här i närheten där jag kan göra nåt sånt.
vilken årsmodell e motorn ifrån å e de insprutining eller förgasare?
1989 insprutare
Du borde ha 350 TBI= alltså en förgasarinspruntning.... 89:a har inte insprutning om det är original motorn i din bil. Jag har haft ett flertal Cheva vanar....
vilken årsmodell e motorn ifrån å e de insprutining eller förgasare?
1989 insprutare
Du borde ha 350 TBI= alltså en förgasarinspruntning.... 89:a har inte insprutning om det är original motorn i din bil. Jag har haft ett flertal Cheva vanar....
Då kan du inte haft speciellt stor koll på hur dina vanar fungerade. Vad jag har fått lära mig så är en förgasare en rent mekanisk historia med munstycken, flottörer o sånt. en insprutning är när bränsletillförseln styrs av en dator (oavsett placering på insprutarna).
En tbi har centralmonterad insprutare (2 st bredvid varandra i min) som styrs av en dator och är därmed rent tekniskt sett ett insprut. En 89a har krav på att den måste ha katalysator o försök få en katalysator o fungera ihop med en förgasare... Tycker du borde veta detta om du nu som du säger har haft flera chevavanar.
Du borde ha 350 TBI= alltså en förgasarinspruntning.... 89:a har inte insprutning om det är original motorn i din bil. Jag har haft ett flertal Cheva vanar....
Då kan du inte haft speciellt stor koll på hur dina vanar fungerade. Vad jag har fått lära mig så är en förgasare en rent mekanisk historia med munstycken, flottörer o sånt. en insprutning är när bränsletillförseln styrs av en dator (oavsett placering på insprutarna).
En tbi har centralmonterad insprutare (2 st bredvid varandra i min) som styrs av en dator och är därmed rent tekniskt sett ett insprut. En 89a har krav på att den måste ha katalysator o försök få en katalysator o fungera ihop med en förgasare... Tycker du borde veta detta om du nu som du säger har haft flera chevavanar.
bränsletillförseln behöver inte styras av en dator,finns mekaniska insprut också.som t.ex. K-Jetronic.
Vridmomentet är krasst räknat din motorvolym gånger 100. Plus minus 10% beroende på slaglängd, längd på runners, avgasutformning mm... Men som sagt, i runda slängar.
Vridmomentet är krasst räknat din motorvolym gånger 100. Plus minus 10% beroende på slaglängd, längd på runners, avgasutformning mm... Men som sagt, i runda slängar.
Vridmomentet är krasst räknat din motorvolym gånger 100. Plus minus 10% beroende på slaglängd, längd på runners, avgasutformning mm... Men som sagt, i runda slängar.
stämmer inte.... tänk bara på t.ex. alla common rail dieslar å "smog" bigblock v8:a motorer.