2906
Sök

Saaben startar inte?

Svetsare
3 150 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#21
Hallå!??!?!?!?!????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

6 851 Inlägg
23 juni 2008
#22
jag säger soppa filter..alltså, du kan få fram soppa till spridarna ändå, men det kan var för lite.
Är det så att det är gamalt så kan det komma upp skit efter en tids körning och täppa till lite. när bilen sedan är avstängd skjunker skiten tillbaka och bilen går att starta.
Testa att byt det, kostar inte många kr.


Svetsare
3 150 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#23
Ok   men dom hade loss slangen/röret precis innan spridarna och det sprutade som fan, men startade ändå inte sen när dom satt dit det igen

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#24
Ok   men dom hade loss slangen/röret precis innan spridarna och det sprutade som fan, men startade ändå inte sen när dom satt dit det igen

har inte öppet filter, men var sitter vevaxelgivaren? vad gör den?


Nån med NY teori?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

9 Inlägg
25 juni 2008
#25
Startar bilen när den är kall?

Born From Jets

Svetsare
3 150 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#26
Ja! Inte nu dock, men innan den gick sönder

Ps. Hur ska man få igång en kall motor utan att varmköra den, när den inte startar kall?  hmm
Senast redigerat av ZonaX (25 juni 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

9 Inlägg
26 juni 2008
#27
Jag läste om ditt problem igår..och kollade upp lite om vevaxelgivare, tydligen så är det så att
bilen kan gå att starta med kall motor om det är fel på den, men inte om du kör den varm och
sen stänger av den..kolla på saab turbo clubs forum..ett tips bara..skitbra forum som löst många av
mina problem..

Born From Jets

4 299 Inlägg
26 juni 2008
#28
Tycker också de låter som vevaxelgivaren, den sitter på blocket utåt. Mot grillen alltså, på höger sida (växellådssidan) Har för mig att de e den iaf.


1 062 Inlägg
27 juni 2008
#29
Kyl ner givaren med kylspray då när den precis lagt av.
Sedan har de flesta 9000CD -88 DI kasett. Men det kan ju vara tändspolen ändå..

M.V.H.



Sök