2918
Sök

Farthinder / blomlåda på 50 väg utan tillstånd?

1 353 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Nu är det som så att dom som bor längs våran väg här har ställt upp 4 st blomlådor, först 2 st och sen 2 st till 15 meter senare.
vad jag vet så har dom inget tillstånd, har inte pratat med någon annan som bor längs vägen, dom sitter lite dolt, och ingen skylt som säger nånting att dom sitter där heller.

skulle vilja veta vilka bestämmelser som gäller för att sätta upp farthinder på 50 väg?
samt vad man kan göra för att bli av med dom på laglig väg? ^^

har letat som en dåre på vägverket, men hittar bara nån rapport om hur farthinder påverkar bussar negativt..

There's no replacement for displacement

1 213 Inlägg
29 juni 2008
Man måste få tillstånd av komunen, men först så måste  alla som bor längs vägen skriva på ngt papper som säger att man vill ha blomlådor. SAMTLIGA måste blivit tillfrågade annars är det inte legalt!

Leg. nöt
460 Inlägg
29 juni 2008
Prata med kommun.. Dom brukar ställa ut sådana... tror inte man får ställa ut blommlådor på allmän väg utan tillstånd från kommun.. men va vet ja.. inte riktigt säker... men som sagt tala med någon på kommun om det..
Senast redigerat av 740Rob (29 juni 2008)

SAAB

645 Inlägg
29 juni 2008
Det är väl ändå så att det måste vara en 30 väg för o få sätta upp såna hinder? o framför allt måste väl dom ha tillstånd som du säger. Utan varningar o sånt så kan det ju gå riktigt illa yikes

8 156 Inlägg
29 juni 2008

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Grävmaskinist
216 Inlägg
29 juni 2008
Bär väck skiten en natt du och några polare XD
Gjorde jag och några kompisar en väldigt sen natt wink Satte upp två tunga as ijämte dörrarna på en bil där, han flyttade nog förmodligen inte dom själv HAHAHA XD

Down n`out
514 Inlägg
29 juni 2008
fiddes skrev:
Gjorde jag och några kompisar en väldigt sen natt wink Satte upp två tunga as ijämte dörrarna på en bil där, han flyttade nog förmodligen inte dom själv HAHAHA XD

haha kul när ägaren kommer ut på morgonen å ska till jobbet xD

Down n`out

Grävmaskinist
216 Inlägg
29 juni 2008
Lundback skrev:
fiddes skrev:

Va en "ute" fredag natt, om jag säger så ^^

143 Inlägg
29 juni 2008
fiddes skrev:
Lundback skrev:
fiddes skrev:

Va en "ute" fredag natt, om jag säger så ^^

ahhaahaa lol

1 353 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
tack för dom länkarna phaeton (:

och fiddes, jag har haft funderingar på att bära bort dom ja, men dom väger ju minst 100 kg st så tänkte ragga ihop lite folk först.

men först så blir det ett samtal till kommunen, sen bära bort dom och ställa på hans gård eller nåt sånt.

eller så väntar jag i 1 eller 2 månader, tills alla timmerbilar börja åka där, dom kommer plöja ner dom där helt, hoppas jag.  är ju precis så att man kan klämma imellan mammas BMW kombi där nu..

There's no replacement for displacement

Sök