3483
Sök

Passande MC kläder ihop med Yamaha R1...?

Muttley
1 juli 2008
blacken skrev:
tkd_rille skrev:
blacken skrev:

Skinn tål MYCKET mer än Goretex.  Speciellt när man åker "kana" på asfalt..

alltså är skinn för amatörerna då big_smile

Japp! big_smile

haha smile

men de är upp till var idivid vad de känner sig bekvämast i när de kör smile man köper ju inte skinn om man tycker de är obegagligt såklart.

133 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Vi har kollat på en gsxr 600 nu istället smile skinnställ blir det till 90%
Angående strypningen vill jag bara att det ska vara det på papper, ser en snut mig på en sporthoj kollar han säkert upp den. och nu, även att jag bara har två behörgheter, så är jag ganska rädd om mitt körkort!

Så så är det med det pojkar, kanske får ut och köra lite i helgen smile

If you don't live for something, you'll die for nothing

blacken
1 juli 2008
Hoegwall skrev:
Vi har kollat på en gsxr 600 nu istället smile skinnställ blir det till 90%
Angående strypningen vill jag bara att det ska vara det på papper, ser en snut mig på en sporthoj kollar han säkert upp den. och nu, även att jag bara har två behörgheter, så är jag ganska rädd om mitt körkort!

Så så är det med det pojkar, kanske får ut och köra lite i helgen smile

Dom har nog inga större möjligheter att kolla begränsningen/strypningen på hojen. Då måste dom kunna skruva lite, att riva ut knasarna på en sådan vid väg kanten för att kolla strypningarna det gör dom inte i första taget. Tveksamt ifall dom klarar av att göra det..

blacken
1 juli 2008
tkd_rille skrev:
blacken skrev:
tkd_rille skrev:

alltså är skinn för amatörerna då big_smile

Japp! big_smile

haha smile

men de är upp till var idivid vad de känner sig bekvämast i när de kör smile man köper ju inte skinn om man tycker de är obegagligt såklart.

Givetvis så är det upp till var och en, men skinn skyddar avsevärt  mera när man kanar på asfalt och är mycket tåligare på skrap penetration än Goretex. Kort och gott skinn skyddar bättre mot skrap/slit men är lite tyngre och varmare, och är billigare än Goretex..

133 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Vi ska hämta hojen idag big_smile
gsx-r:n... Det känns lite bättre, hade inte velat att min pojk hade kört en r1:a som första... Han är ganska gasglad...

Nä, jag tror heller inte att polisen ställer sig och skruvar isär cykeln för att hitta strypningarna, men på papper vill jag ändå att det ska vara 25 kw.. Känns bäst så helt enkelt!

Ha en fin dag, nu ska jag sätta mig ute i solen när man äntligen är lite ledig ^^

9 108 Inlägg
2 juli 2008
Hoegwall skrev:
Vi ska hämta hojen idag big_smile
gsx-r:n... Det känns lite bättre, hade inte velat att min pojk hade kört en r1:a som första... Han är ganska gasglad...

Nä, jag tror heller inte att polisen ställer sig och skruvar isär cykeln för att hitta strypningarna, men på papper vill jag ändå att det ska vara 25 kw.. Känns bäst så helt enkelt!

Ha en fin dag, nu ska jag sätta mig ute i solen när man äntligen är lite ledig ^^

Nice att ni köpte "riktig" hoj istället hehe smile Vilken årsmodell blev det?

Sedan förstår jag inte riktigt varför du vill att den ska vara strypt på pappret? Polisen skiter väl i om den är strypt eller inte, vad skulle dom sätta dit dig för menar du? smile Dessutom kan det säkert räknas som bedrägeri av någon sort, och försäkringen blir inte ens billigare heller. Du har väl riktigt A-kort så varför?

edit: Aha, det framgick inte att du kört upp för begränsat, men såg att du bara var 19 så då förstod jag varför den skulle strypas på pappret wink
Senast redigerat av MilleN (2 juli 2008)

133 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
01 uttagen 02
Det tror jag inte dom gör här nämligen (har väldigt lustiga snutar på detta ställe)
Dom tar inte mitt körkort det vet jag, men jag vill inte ha någon anmärkning över huvudtaget (dom sparar jag till fortkörningen som jag vet jag kommer åka dit på någon gång ^^)

Nä, det vet jag, försäkringen går på orginal effekten.. men jag har Abeg, så jag får egentligen inte köra något över 25 kw..

9 108 Inlägg
2 juli 2008
Hoegwall skrev:
01 uttagen 02
Det tror jag inte dom gör här nämligen (har väldigt lustiga snutar på detta ställe)
Dom tar inte mitt körkort det vet jag, men jag vill inte ha någon anmärkning över huvudtaget (dom sparar jag till fortkörningen som jag vet jag kommer åka dit på någon gång ^^)

Nä, det vet jag, försäkringen går på orginal effekten.. men jag har Abeg, så jag får egentligen inte köra något över 25 kw..

01orna är grymt läckra, blir lite avis nu.. mad

mm jag räknade ut att du hade begränsat precis efter jag skrivit inlägget, sorry smile Tror dessutom att man faktiskt blir av med kortet då det blir olovlig körning så det är nog bäst att vara på den säkra sidan. Allra bäst är väl att köra lagligt men det är ju ditt val/risk. cool

133 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Heheh smile

Aha, ja, jag är ju inte så gammal än ^^
Jag vet några kompisar som bara får köra 25 kw men som har tagit bort strypningen, dom har blivit stannade av snuten, och det är ju inget man ser, sen är det ju inte så roligt för pojken heller om han får köra 25 kw när han egentligen får köra full effekt, man får kompremissa lite smile (vet inte hur det stavas, men ta mig som jag är smile)

Sleeper
3 084 Inlägg
2 juli 2008
tycker bara det är idiotiskt att kasta bort pengar på prestanda hoj det första man gör med försäkring på en 30000 så ska man strypa den till 25kw så kostar fortfarande lika löjligt mycket. bättre att köpa en inte så motorstark hoj istället kör tex en african twin på 60hk skitbrahoj som jag har kört långt med utan att vara trött i benen går som fan åp grusväg och polisen kollar ju knappast upp att den är ostrypt... så jag betalar 4000 drygt i helförsäkring behöver inte ens ställa av den på vintern för jag förlorar knappt på det.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sleeper
3 084 Inlägg
2 juli 2008
Hoegwall skrev:
Heheh smile

Aha, ja, jag är ju inte så gammal än ^^
Jag vet några kompisar som bara får köra 25 kw men som har tagit bort strypningen, dom har blivit stannade av snuten, och det är ju inget man ser, sen är det ju inte så roligt för pojken heller om han får köra 25 kw när han egentligen får köra full effekt, man får kompremissa lite smile (vet inte hur det stavas, men ta mig som jag är smile)

att bli tagen om det är 25kw på pappret är nog ingen fara. förövrigt så tycker jag bara strypningsregeln är idiotisk.

Men åker man åt helvete och det blir utredning på det så kanske du inte klarar dig undan med brutenrygg och förlamning om försäkringsbolaget är jävliga så kan du bli helt utan ersättning.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

133 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
500 kr i månaden tycker jag är ganska lagom för en försäkring eller?
Jag är bara glad om jag får köra lite, och jag tänker inte säga till min pojkvän "nä, du får inte köpa en sån cykel" Han har fått köpa vad han vill ha, och vi har kollat på det och att strypa den kostar 3000 spänn, vilket han vill lägga ut för mig skull, tänker faktiskt inte hindra honom.

Nä, jag vet att det går riktigt jävla illa om man kör i. Har/ hade en kompis som hade en hoj, 25 kw på papper men strypningen var borttagen, han körde i, dog och ingen fick ut nåt på föräkringen. Jag vet vad jag ger mig in på.

Alla har vi väl gjort dumma saker här i livet?
Jag vill bara få köra motorcykel och äntligen få rensa hjärnan lite...

Administratör
2 979 Inlägg
3 juli 2008
1208kr i månaden ger jag för min R6a 08a. Vilket fall kan jag rekommendera smc sporthojskurser varmt. Jag körde på anderstorp en heldag för en vecka sen och man lär sig grymt mycket där! Den kursen borde vara standardutbildning när man tar körkort. www.svmc.se

En kopp av den svarta såsen...

133 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Jo, jag har hört talas om det. Man får väl typ låna allt om man inte har de saker de rekomenderar?
Sen kostade det väl typ 400 kr?
Det är riktigt bra, funderar starkt på att åka!

Administratör
2 979 Inlägg
3 juli 2008
Att vara med i smc kostar typ 350kr om året. Kursen på anderstorp kostade mig 1150kr inkl mat o kaffe o sånt. Vad gäller utrustning kan du säkert få låna sånt du inte har men ska man vara seriös så bör du ju ändå ha all den utrustningen som dom kräver redan innan då du faktiskt kör hojjen på gatan innan kursen med! Det finns länkar och bilder på både sporthoj.com och svmc.se och en hel del info !

En kopp av den svarta såsen...

133 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Jag tror det var min trafiklärare som nämnde något om det..
Tack för tipset smile

Sök