3656
Sök

en dum däckfråga

biatch
58 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
en dum fundering big_smile

om man har fälgar som det sitter 225/40-18 däck på, går det bara att sätta på däck med bredd 225 då? för vad jag sett så säljs fälgar med oftast 2 olika tumbredder - och eftersom det finns en uppsjö av olika bredder på däcken så borde det finnas lika många bredder på fälgarna. men det gör det ju inte.
så min fråga är - går det att sätta på en annan bredd än 225 på mina fälgar tro? smalare då. vet tyvärr inte tumbredden på fälgarna.

nån som vill göra en dum kvinna klokare?? roll

tongue

Saab 9-5 AERO kombi

1 079 Inlägg
8 juli 2008
Ja, det går att sätta på andra däck. Men personligen skulle jag inte sätta lägre än 215 då jag inte vet tumbredden.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
8 juli 2008
D går absolut att sätta på andra däck som antingen e smalare eller bredare!
kolla med din gummiverkstad så vet dom hur brett eller smalt du kan ha.

3 121 Inlägg
8 juli 2008
Eftersom du inte vet bredden på dina fälgar går det inte att ge ett bättre svar än; jo klart det går att ändra någon dimension, men inte säkert att det går att ändra till smalare däck. Fråga din lokala däckfirma eller kolla upp vilken bredd fälgen har.
Varför vill du ha smalare däck? 225 är ju en okej dimension och 18 tums fälgar med smalare däck är ju rena cykelhjulsvarningen...

biatch
58 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
men om man leker med tanken att man ska ha ha 215 - vad ska man ha för profil för att få samma omkrets som 225/40-18?

Saab 9-5 AERO kombi

biatch
58 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Eftersom du inte vet bredden på dina fälgar går det inte att ge ett bättre svar än; jo klart det går att ändra någon dimension, men inte säkert att det går att ändra till smalare däck. Fråga din lokala däckfirma eller kolla upp vilken bredd fälgen har.
Varför vill du ha smalare däck? 225 är ju en okej dimension och 18 tums fälgar med smalare däck är ju rena cykelhjulsvarningen...

jahaa... så det blir rangligt med smalare? lol
nä jag står mellan tre val - att skärmbredda, byta till mindre fälgar eller byta till smalare däck. allt kostar väl lika mycket egentligen, så jag letar bara efter den lättaste lösningen wink men jag hittar absolut ingen i jämtland som skärmbreddar då jag egentligen vill göra det helst då jag vill behålla mina fina stora breda fälgar big_smile men det blir så krångligt när ingen gör det här. så då finns det nästan bara två val kvar, mindre fälgar eller smlare..haha
Senast redigerat av lucille (8 juli 2008)

Saab 9-5 AERO kombi

Sök