3086
Sök

Frågor om prövotiden och hur lätt man kan förlora det.

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Många tror ju att när man har prövotid så ryker kortet för minsta lilla trafikbrott, men det är inte vad jag har lärt mig.

Så du som kan, säg om detta stämmer:

När man har prövotid, är det bara vid sådana brott som en person utan prövotid får indraget körkort en viss tid, som man själv blir av med det för gott (t.ex. 31 km/h eller fortare på en väg). Man ska alltså inte bli av med det om man kört 15 km/h för fort.
Hörde på radion idag att en individ (kille?) kallad Darin Zanyar blivit av med körkortet då han kört 140 km/h på motorvägen. Hur kan detta komma sig?

Förvisso kan man bli av med kortet även vid många, upprepade mindre trafikbrott, men jag skulle inte gissa att det ligger till så...

Blev ganska orolig, då jag för det mesta "momsar" när jag kör, just för att inte riskera kortet...

NissanMotorsport
11 juli 2008
De stämmer.. man döms som en utan prövotid.. bara att körkortet ryker och man får ta om det, medans den andra får tillbaka det efter en viss tid..
Senast redigerat av HaveUSeenMyS14 (11 juli 2008)

42 Inlägg
11 juli 2008
140 -110 = 30 för fort.. borde inte blivit av med det.. men han kanske hade nån tidigare varning eller något i systemet som gjorde att han dömdes hårdare.
det är sant att väldigt många lever med missuppfattningen att folk med prövotid dömns hårdare än vad folk utan gör, vilket är mycket missledande och fel.

124 Inlägg
11 juli 2008
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2881253.ab

över 140km/h står de.. kanske var därför han blev av med det.
Senast redigerat av Paxter (11 juli 2008)

1 813 Inlägg
11 juli 2008
kanske var 120km/h där han körde på motorvägen för det har vi i Halland smile trallallallaalaaa hehe

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
11 juli 2008
Många som har prövotid är pussies och tror dom blir va med det om dom kollar på en polisbil typ.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
11 juli 2008
Jag tror han blev av med det för att han är "Darin" helt enkelt, polisen hatade hans musik precis som oss andra

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juli 2008
sen beror de ju på vad man döms för oxå 

jag ser de så här lika illa vilket som om man blir av med de under prövotiden lr ej
fast iof känns ju skönare och veta att fall man skulle bli av med de får man tillbaka de än och behöver ta om de

fast så sant som alla andra typ har sagt många fegar för mkt

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
... Och hans läggning wink
_ZooN_ skrev:
Jag tror han blev av med det för att han är "Darin" helt enkelt, polisen hatade hans musik precis som oss andra

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Skönt att höra, då kan jag fortsätta att momsa på tongue
HaveUSeenMyS14 skrev:
De stämmer.. man döms som en utan prövotid.. bara att körkortet ryker och man får ta om det, medans den andra får tillbaka det efter en viss tid..

Sök