2934
Sök

Civic Type-R Sänka Vtecen??

Öpc´s the boss
181 Inlägg
14 juli 2008
jag kan bara lite om hondas vtec motorer men har ett skapligt biligt tips!
På rallybilen har vi något som kallas "japanspec" kammar och ett mappbart styrdon med hondata
och den ställer vi "vtec" på 4500/rpm och stoppet 9200/rpm helt beroende på viken mappning vi använder!

men som i dit fall där jag läste att den gick i vid 5100/rpm???? men är den orginal då? orkade inte läsa alla insändarae.

men vad jag vet ska vtecen gå in på 6200/rpm och varvstoppet vid 8600/rpm! om jag inte har fel?!!!!!
kommentar och krittisera:Dlol

www.makiracing.se
Senast redigerat av calibrateddy89 (14 juli 2008)

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

301 Inlägg
14 juli 2008
calibrateddy89 skrev:
jag kan bara lite om hondas vtec motorer men har ett skapligt biligt tips!
På rallybilen har vi något som kallas "japanspec" kammar och ett mappbart styrdon med hondata
och den ställer vi "vtec" på 4500/rpm och stoppet 9200/rpm helt beroende på viken mappning vi använder!

men som i dit fall där jag läste att den gick i vid 5100/rpm???? men är den orginal då? orkade inte läsa alla insändarae.

men vad jag vet ska vtecen gå in på 6200/rpm och varvstoppet vid 8600/rpm! om jag inte har fel?!!!!!
kommentar och krittisera:Dlol

www.makiracing.se

vtecen gå in på 6200/rpm ja
men varvstoppet ligger på 8200/rpm..

551 Inlägg
14 juli 2008
6200rpm e inget för en ctr för fan, varva ut den ordentligt istället för o hålla på med sänka vtec o skit, de håller...
Senast redigerat av marven (14 juli 2008)

You can't B serious, oh K

Öpc´s the boss
181 Inlägg
14 juli 2008
marven skrev:
6200rpm e inget för en ctr för fan, varva ut den ordentligt istället för o hålla på med sänka vtec o skit, de håller...

jo det vet vi alla som har suttit i en honda någon gång.. hehe:cool:
klart det håller! men det är väl ett bredare rigister de är ute efter eller?

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Sök