Mogen du e då! va ska du ha en kniv till? va tuff lr:rolleyes:
Moget inlägg för att vara ditt andra.. Lugna dig..
ditt andra åxå va
Seriöst, skärp dig om du inte vill ha en bann det första du får.
Men om OP vill ha en stor fet onödig kniv så kan han väl få ha det? Lixom, vad ska ni med era abertrimmade sportbilar till, ni får ju ändå inte köra snabbare än 110 med dom?
Hahahhahah skulle skriva samma sak... Samuraisvärd eller hur det nu stavas=) Sen är du garanterat kungen i skogen... Dem andra fäller gräs med morakniv och du kan fälla hela skogen med ett Stadigt grepp på svärdet.
Om du vill ha en stor kniv, och är med i scouterna så borde dom lärt dig att storleken inte har nån betydelse, med detta sagt så älskar jag vapen.. Alla sorters, men jag skulle verkligen inte vilja ha en med 40cm blad om jag skulle behöva använda den. En kniv jag tycker är aldeles för stor är Buck Nighthawk, och de bladet är nog inte 20cm, men fruktansvärt otymplig. Fällknivens största knivar är bra stora, och väldigt funktionsdugliga. Duger åt svenska försvaret i många fall. Andra märken är väl SOG,Eickhorn,Smith&Wesson. Att tänka på är att dom riktigt stora knivarna sällan är bra, då dom mest är byggda för att vara stora, och inte för att vara praktiska. Coldsteel tror jag gör stora knivar somfan, nästan machete liknande. Å sen finns det ju knivar som är "mini machetes" om du vill ha en sån. Min favoritkniv alla kategorier (dock sjukligt stor) är Tom Browns Tracker, Fruktat oanvändbar, men har man sett The Hunted så måste man gilla den.
tack för alla svar jag är medveten om att det är jobbigt att gå runt med den , men jag har en annan, som e lite mindre (bladet e 17 cm) men denna "machete" ska användas till en överlevnadshajk (vi har ordnat en igenväxt stor trädgård, går inte att ta sig fram utan att skära sig egenom) för patrullscouter som vi seniorer anordnar så jag ska ju inte springa runt med den precis
Men om OP vill ha en stor fet onödig kniv så kan han väl få ha det? Lixom, vad ska ni med era abertrimmade sportbilar till, ni får ju ändå inte köra snabbare än 110 med dom?
hahah, helt rätt! Vi ska inte kasta bäver i trähus, alla har vi saker vi inte behöver men vill ha ändå.
varför inte bara köpa ett medeltidssvärd för dom är väl minst 40cm långa så lär du ju ha den största och mäst brutala kniven inom hela den svenska scautkåren hahaha
Och det här är inte Flashback, såväl den påstådda storleken på din utrustning som språket du använder dig av hör bättre hemma där. Om du har tur kanske någon till och med bryr sig.
Börjar tröttna på rapporter om dina inlägg nu. Nästa gång blir det en varning och troligtvis avstängning.