3814
Sök

Trim till lancer 1,6

29 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Tja
Har sökt lite men hittar inga bra trådar så gör en ny.
Jag har en lancer -03 som går lite för dåligt enligt mig. Vill bara öka effekten med ca 20-70hk, vad är smartast att göra? chiptrimma eller sattsa på kam eller nått sånt? länka gärna trim sidor.

Tack på förhand!

539 Inlägg
14 juli 2008
plocka +70 hästar från en vanlig 1.6L sugmotor är näst intill omöjligt smile om man inte bygger om hela motorn eller bygger turbo/kompressor till den smile

jag vet att det låter tråkigt men din motor är inget vidare alternativ för trim sad

29 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
ok men å få ut typ 30 hk måste väll gå utan att bygga om den ???

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
14 juli 2008
YohanE skrev:
ok men å få ut typ 30 hk måste väll gå utan att bygga om den ???

När man trimmar så bygger/modifierar om motorn?

Så du kan inte få ut 30 hk utan att bygga om något.

Bygg ett bra grenrör, i med schyssta lager och smidda kolvar och stakar, ladda på med så mycket lustgas och ha så hög komp som möjligt och kör e85. Borde kunna ge runt 30hk+ mer smile

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

16 197 Inlägg
14 juli 2008
de billigaste sättet å få ur mer effekt  å på lättast vis är ju och montera lustgas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

336 Inlägg
14 juli 2008
Borra hål i luftburken big_smile

1 567 Inlägg
14 juli 2008
YohanE skrev:
Tja
Har sökt lite men hittar inga bra trådar så gör en ny.
Jag har en lancer -03 som går lite för dåligt enligt mig. Vill bara öka effekten med ca 20-70hk, vad är smartast att göra? chiptrimma eller sattsa på kam eller nått sånt? länka gärna trim sidor.

Tack på förhand!

Varför köper du inte bara en bil med starkare motor ifrån början?
Gissar att du svarar för jag har inte råd med det..eller?
Men va tror du det kostar en att trimma en en 1.6l motor tills den har 20-70hk!! mer än orginal.
Vänta tills du har mer pengar och köp dig en bil med större motor.
Senast redigerat av 940R (14 juli 2008)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

16 197 Inlägg
14 juli 2008
hur mycke effekt har den från början?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Got VTEC?
1 593 Inlägg
14 juli 2008
Strippa den, avgas o grenrör, lustgas osv

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

29 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Kanske inte nämde det men det är inte min bil utan farsans och han vill inte byta bil för han använder den bara några gånger under sommaren för att dra husvagnen. Han tycker den är för klen och vill bara att den ska orka lite bättre. Hur stor skillnad blir det med effekt system och öppet filter? Asså bara det blir någon hästkraft så blir han nöjd tongue

551 Inlägg
15 juli 2008
YohanE skrev:
Kanske inte nämde det men det är inte min bil utan farsans och han vill inte byta bil för han använder den bara några gånger under sommaren för att dra husvagnen. Han tycker den är för klen och vill bara att den ska orka lite bättre. Hur stor skillnad blir det med effekt system och öppet filter? Asså bara det blir någon hästkraft så blir han nöjd tongue

jadu, dra husvagn med 1.6 motor känns ju lite trögt. Ett sport avgassystem kommer ju låta väldigt mycket speciellt när bilen belastas vilket den gör om man drar husvagn, o jag tror inte din farsa vill köra bilen många långturer med husvagnen om den brölar så man får ont i huvet, effekt vinsten av sportsystemet till er bil är så liten så det e onödigt. Mitt självklara tips är att byta bil till en med större motor.

You can't B serious, oh K

Sök