2653
Sök

Bmw 325 i e36 läker vatten

4 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Har en bmw som läker vatten. Det kommer mellan motor och växellåda. Nån som har någon ide om var det kan vara?

Labborant
307 Inlägg
16 juli 2008
Tror du ska kolla uppifrån om du inte gjort det, kanske runt värmepaketet sen rinner det ner mellan motorn och växellådan...

4 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
ja den har jag  ochså funderat på  men det är väl ett jävla jobb att komma till värmepaketet?

Labborant
307 Inlägg
16 juli 2008
Vet inte..kan kolla på min sen...men går det inte följa fukten då? tycker det borde vara den endå stället som det kan komma från när det är så långt mot torpedvägen menar jag...fungerar värmen som den ska? läcker det mycket?

4 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
ja det droppar på rätt bra. Värme är det. Funderar på om toppen har gått men den kommer ingen vitrök.

Labborant
307 Inlägg
16 juli 2008
Det behöver det visserligen inte göra, trycker den ut vattnet genom topppackningen läcker det ju istället för att det kommer in i förbränningen...

Går den som vanligt då?

Kodknäckare
82 Inlägg
16 juli 2008
Jag tänkte på nu minns jag inte vad den heter. men den fördelarn som sitter på torpedväggen. Slang för vatten in, slang för vatten ut ur värmepaketet. termostat eller nåt sånt. den hade jag problem med på min bmw. slangen under in i värmepaketet brast 2 ggr! pga oljeläckage som tärde som satan på slangen. jag fick luft i systemet och då slutade det med att det pissade vatten ut ur expansionslangen vid kylarn.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Sök