både jag och min kompis har samma dilemma att hastigheten i gps'en inte stämmer överrens med hastighets mätaren i bilen. jag kör volvo, han kör saab, men hos bägge visar gps'en ca 10km lägre än mätaren i bilen. vilken stämmer?!?
GPS har alltid mest sanna hastigheten. Mätare visar alltid lite mer för att bil tillverkare vill itne bli stämda eller klagade på ifall den skulle råka visa lite för lite. Därför brukar det misstämma 3% eller vad det är på vajer mätare och ca 7km/h eller nått på elektroniska.
GPS bör stämma, sen är frågan vilken tillverkare det är, olika tillverkare har olika toleranser på hur rätt den visar, men troligtvis mer rätt än mätaren i vilket fall
både jag och min kompis har samma dilemma att hastigheten i gps'en inte stämmer överrens med hastighets mätaren i bilen. jag kör volvo, han kör saab, men hos bägge visar gps'en ca 10km lägre än mätaren i bilen. vilken stämmer?!?
Beror helt på vilken slags gps och hur pass noggrann den är, men GPS:en är troligen mer exakt om du kör skapligt snabbt. Åker du runt 90km/h skulle jag nog kunna påstå att GPS:en är så nära perfekt du kommer att kunna komma utan att spendera ganska mycket pengar
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."