neonstar skrev:
Jag har en relativt nyinköpt Audi, mörkgrå metallic. Min fru var vid sjön tidigare idag och badade, varpå bilen blev hyfsat dammig. Då passar någon #¤#"¤&¤" på att rita "wash me" på bakluckan i dammet.
Det isar i mina ådror när frun kom hem. För att titta hur illa det är spolar jag av bilen lite lätt med vatten.
Man kan se att det är svaga streck, i vissa vinklar mot kvällsolen. men går man en halvmeter från bilen syns ingenting. Det är en anings ljusare i strecken men inga tydliga repor.
Jag har ingen historia vad gäller ev. lackbehandling el. d.y.l. Det är alltså för mig som relativ amatör, svårt att avgöra om skiftningarna sitter i själva lacken eller ej.
Magkänslan säger att det kanske räcker med en vanlig tvätt, för att det skall försvinna. Men kanske det måste till någon form av starkare rengöring först?!?
Fråga: Vad gör jag nu lämpligast? Tvättar jag den som vanligt med bilschampoo, eller måste jag ta någon form av bättre rengöring? Jag är inge vidare praktisk, så större arbeten tror jag inte jag mäktar med.
Riskerar jag att ställa till det än mer, ifall jag börjar försiktigt med en vanlig tvätt.