3881
Sök

Plastning av dörrar

644 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Tänk nu på att du skall få till rätt volym till högtalarna, annars är det bättre att köra en 6,5" i varje dörr. Vad är det för högtalare? Det är rätt svårt att få till mycket volym om du fortfarande vill kunna använda fönsterhissen samt att det inte skall se förjävligt ut.

Du lägger på 2 lager glasfiber åt gången kanske 3, så går det ganska fort. Räkna med att det kommer gå åt ca 2000kr åtminstonde. Pensel eller roller beror ju helt på hur ytan ser ut som du plastar.

Mvh Andreas

Högtalarna jag ska använda mig av är dom här: http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=525
Men hur räknar man ut sånna lådor till dom högtalarna då?
men tror jag kör med pensel endå de känns som det kommer å bli lättast

644 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Tänk nu på att du skall få till rätt volym till högtalarna, annars är det bättre att köra en 6,5" i varje dörr. Vad är det för högtalare? Det är rätt svårt att få till mycket volym om du fortfarande vill kunna använda fönsterhissen samt att det inte skall se förjävligt ut.

Du lägger på 2 lager glasfiber åt gången kanske 3, så går det ganska fort. Räkna med att det kommer gå åt ca 2000kr åtminstonde. Pensel eller roller beror ju helt på hur ytan ser ut som du plastar.

Mvh Andreas

Högtalarna jag ska använda mig av är dom här: http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=525

Men hur räknar man ut plastade lådor till dom högtalarna då?

men tror jag kör med pensel endå de känns som det kommer å bli lättast, men jag tänkte jag skulle ha högtalarna i karfacket å sen vinkla högtalarna lite uppåt också och så tänkte jag ha 5x25or i orginalhålen

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 juli 2008
Ricke W skrev:
volvo_1987 skrev:
men skipa pensel kör med roller när du har på polyester. Du kommer spara massor på det wink

Skadar inte att ha ett par penslar också.

wtf ska du med penslar till? Vät mattorna innan du passar in dem, mkt enklare då det inte handlar om att ligga i ett trångt kölsvin och plasta.

Tänk bara på att passa in dem fort efter du rollat på plasten då mattorna blir klibbiga och allmänt jobbiga att hantera då.
Senast redigerat av TenZer (20 juli 2008)

Rock'n Roll

644 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Ricke W skrev:
volvo_1987 skrev:
men skipa pensel kör med roller när du har på polyester. Du kommer spara massor på det wink

Skadar inte att ha ett par penslar också.

wtf ska du med penslar till? Vät mattorna innan du passar in dem, mkt enklare då det inte handlar om att ligga i ett trångt kölsvin och plasta.

Tänk bara på att passa in dem fort efter du rollat på plasten då mattorna blir klibbiga och allmänt jobbiga att hantera då.

okej,

1 634 Inlägg
21 juli 2008
Maila och fråga där du tänkte köpa dom. Eller vänta tills han svarar i tråden. Antagligen passar runt 20 liter de där högtalarna så lådor till dom är nog bara att glömma. Plasta så de spelar rätt ut bara, då kan du lika gärna köra dubbelt i dörrarna. I regel så klarar man sig med små lådor om man köper riktigt fina högtalare. Billigare brukar som sagt kräva rediga volymer.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

644 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Maila och fråga där du tänkte köpa dom. Eller vänta tills han svarar i tråden. Antagligen passar runt 20 liter de där högtalarna så lådor till dom är nog bara att glömma. Plasta så de spelar rätt ut bara, då kan du lika gärna köra dubbelt i dörrarna. I regel så klarar man sig med små lådor om man köper riktigt fina högtalare. Billigare brukar som sagt kräva rediga volymer.

Mvh Andreas

Okej så de är bara å plasta lådor till dom så de blir hyfsat bara

303 Inlägg
21 juli 2008
lånar tråden lite smile om man ska plasta en låda i reservhjulsbaljan + lite till för att få lådvolymen smile hur ska man göra för att inte plasten fastnar i karossen smile

1 634 Inlägg
21 juli 2008
ogge89 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Läs det jag skrev en gång till. Skall du plasta 20 liters lådor i dörrarna???

Numera Saab 9-5 Aero -00

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juli 2008
goggemaster skrev:
lånar tråden lite smile om man ska plasta en låda i reservhjulsbaljan + lite till för att få lådvolymen smile hur ska man göra för att inte plasten fastnar i karossen smile

Du kan klä baljan med tex alufolie innan du plastar, då är det bara att plocka ur lådan ur det sen utan skador på bilens plåt. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 juli 2008
ChriZtoffer skrev:
goggemaster skrev:

Du kan klä baljan med tex alufolie innan du plastar, då är det bara att plocka ur lådan ur det sen utan skador på bilens plåt. smile

Eller så gör man som plastproffsen? Använd riktigt formvax alt MÅNGA lager hårdvax
Senast redigerat av TenZer (21 juli 2008)

Rock'n Roll

8 156 Inlägg
21 juli 2008
andreas_gbg_ skrev:
ogge89 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Vad Andreas menar är att det inte är speciellt lätt att skapa en 20 liters låda (utrymme) i en dörr. Försök att mosa in 10 st 2 liters flaskor Coca-Cola i dörren... Eller ens 3?

Att bara skapa små hyfsade lådor på 5 liter är ingen höjare om elementet kräver 20 liter.
Bättre att skaffa sig ett finare element som kräver mindre volym för att spela bra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juli 2008
TenZer skrev:
ChriZtoffer skrev:
goggemaster skrev:

Eller så gör man som plastproffsen? Använd riktigt formvax alt MÅNGA lager hårdvax

Helt klart ännu bättre! Men då krävs det att man har det eller kan köpa det också, alufolie har dom flesta redan hemma och det är enkelt att forma. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

644 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
ogge89 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

aha nu såg jag, nej de hade jag inte tänkt

1 634 Inlägg
29 juli 2008
ogge89 skrev:
Det är ingen som har en guide på hur man plastar ?

SÖK. Det finns en guide här på forumet.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

644 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
ogge89 skrev:
Det är ingen som har en guide på hur man plastar ?

SÖK. Det finns en guide här på forumet.

Mvh Andreas

Jag hittade inte på nån sån nå sad

Sök