3296
Sök

toning av rutorna...

284 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
Tjena.. någon som tonat sina egna rutor som fick ett super bra resultat? Så fall finns det kankse några små tips man kan få, tänkte ge mig på o tona mina rutor nu på påsklovet.
Har precis köpt en Saab 900s -94 som jag ska fräscha upp..

Tack på förhand
/Krille

RS Power is the shit

608 Inlägg
4 april 2006
stressa inte näe du tonar måste ta de lungt och försiktigt!
använd mycke vatten me lite diskmedel i när du tonar.
enklast e de om du plockar ut sido rutorna när du skall tona dom.
på bakrutan kanske du måst dela filmen i flera delar annars vill den skrynkla sig.

du kan kolla på min bil där jag tona sj hur det blev och på superlindgren här på garaget som jag oxå var med och hjälpte tona rutorna på hans ford. inte blev det proffsresultat men ganska bra blev de nog.
Senast redigerat av jens volvo in sports (4 april 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D

121 Inlägg
4 april 2006
Städa bilen invändigt, städa garaget, blöt golvet så du slipper röra upp onödigt mycket damm. Har du tänkt behålla bilen ett par år, köp en solfilm av bra kvalité. Din glasmästare säljer säkerligen ett par löpmeter till dig, något dyrare än hos biltillbehörsfirmorna men så mycket bättre färgbeständighet och limskikt.
Jag själv brukar skära till filmen sittandes på utsidan rutorna, bara rikta en lampa mot rutan inifrån så ser man vart man ska skära. Antingen hänger du den i lite tejp eller blöter utsidan och stryker fast filmen med en trasa/skrapa. Sen får man vara ganska stadig på handen   big_smile
Och sen som sagt ovan, ta det lugnt och försiktigt så blir resultatet så mycket bättre!

/Pelle

91 Inlägg
4 april 2006
vindstilla en kompis som hjälper till bra rakbladskniv ganska mjuk skrapa hellst dom som mekonomen har med sin film tycker inte jag är bra är hårda repar toningen mycket. Spruta med vatten  (lite) diskmedel i inte så mycket då får du kuta runt och efter skrapa dom en månad framåt..!!

Don"t touch my car

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se

1 Inlägg
9 april 2006
man kan köpa plexiskivor till toning..
lätt att ta bort,om man vill.
kostar 800:- till bakrutan,två små sidoruter till 850...
solaplexus....

159 Inlägg
11 april 2006
Pälle skrev:
Städa bilen invändigt, städa garaget, blöt golvet så du slipper röra upp onödigt mycket damm. Har du tänkt behålla bilen ett par år, köp en solfilm av bra kvalité. Din glasmästare säljer säkerligen ett par löpmeter till dig, något dyrare än hos biltillbehörsfirmorna men så mycket bättre färgbeständighet och limskikt.
Jag själv brukar skära till filmen sittandes på utsidan rutorna, bara rikta en lampa mot rutan inifrån så ser man vart man ska skära. Antingen hänger du den i lite tejp eller blöter utsidan och stryker fast filmen med en trasa/skrapa. Sen får man vara ganska stadig på handen   big_smile
Och sen som sagt ovan, ta det lugnt och försiktigt så blir resultatet så mycket bättre!

/Pelle

någon som vet hur biltemas toning är??

The one and only
1 091 Inlägg
12 april 2006
rosaelefjant skrev:
Pälle skrev:

/Pelle

någon som vet hur biltemas toning är??

funkar fint.... använd dock en mjukare skrapa än den som följer med för att undvika repor wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök