du behöver en sladd som har ström konstant från batteriet, dvs även fast tändningen är avslagen. den ska kopplas på stift 4 (kolla länken i första inlägget). detta är "minnesströmmen" som håller inställningar och radiostationer när tändningen slås av.
på stift 7 ska du koppla en strömsladd som går via tändningslåset, så du får ström när tändningen är på. man kan också koppla konstant ström på den, om man vill att stereon ska funka med avslagen tändning.
på nyare(?) VAG bilar är 4 och 7 omkastade. jag vet dock inte för vilka modeller och årsmodeller detta gäller.
på stift 8 kopplar du jorden.
koppla ingen ström på stift 5 "motorantenn/remote"!! om du kopplar in en förstärkare eller en motordriven antenn de kopplas till detta stift. det är "styrströmmen" som aktiveras när stereon slås på, dvs. förstärkaren slås på automatiskt eller en motordriven antenn aktiveras när stereon slås på.
på stift 2 ska eventuellt mobiltelefonsystem kopplas, detta har jag dock ingen kunskap om.
på stift 6 kan man koppla kupebelysningen. i min stereo "dimmas" displayen något när parkeringsljuset slås på, antar att det är för att detta stift är inkopplat (ganska onödigt). på vw originalstereon så slås displaybelysningen på när parkeringsljuset slås på, om stiftet är inkopplat. funktionen kan alltså variera bland olika stereos.
alltså, du behöver koppla jord på stift 8, konstant ström på stift 4 och ström via tändlåset på stift 7 (om det inte är ett VAG specialfall)
högtalarstiften ser du på sidan du länkade.
lycka till