4287
Sök

Varför pajar luftmassemätare?

72 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Tjena, jag hade tidigare ett problem med bilen som avhjälptes med ett byte av LMM. Jag misstänker dock att jag endast skrapat bort symptomen för ett allvarligare fel. Vad är det som vanligtvis gör att lmm skiter sig?

Om lambdasonden lyser efter bytet, är det för att man inte nollat diagnostiken? eller är det fortfarande något problem?

dARKiE
5 031 Inlägg
5 augusti 2008
Om du har sportfilter så kan det vara en bidragande orsak.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

5 089 Inlägg
5 augusti 2008
Är det för bil då?smile sitter en pytteliten tråd inne i llm, behövs inte mycket för att dne ska bli skadad.

\Lindgren

72 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Det är en volvo 940, vet inte mycket mer än att det är skinnsäten och att stereon har USB-kontakt big_smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 augusti 2008
Men har den öppet luft filter. Du vet sportigare ljud osv ??

C H E V R O L E T <3

72 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Men har den öppet luft filter. Du vet sportigare ljud osv ??

Nej den är väldigt tyst (bortsett från allt skramlande från avgassystemet). Luftfiltret är original från volvo.
Senast redigerat av ozcan (5 augusti 2008)

Motormontör
437 Inlägg
5 augusti 2008
Öppet filter av dålig kvalitet kan var 1 orsak, En annan orsak kan oxå vara trolig som hänger ihop med öppet filter eller annat som är tvättbart att det kan vara för insmetat med filterolja vilket har orsakat att trådarna inte kan göra sitt jobb.
dålig montering, att din LMM inte sitter fast viket har har gjort att den har skakat sönder.
Den har dött naturlig död.
Försök byta till mapsensor istället, mindre luftmotstånd och går inte sönder pga öppet filter å sånt.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 augusti 2008
kolla den originala filtret och ifall det är hål eller jätte smutsig..eller ta bort plus-kabeln från batteriet i 5 sek så omstartas hela skiten..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Sök