3515
Sök

varför sjunker laddet så fort?

539 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
tjenare...

nu äre så att jag märkt att mitt ladd sjunker väldigt fort..  den har laddat stadiga 1.5 förut, men nu går han upp på 1.5 men vänder direkt ner till 1.1-1.3:S...

vad kan det bro på?

MVH

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2008
Vad för bil? vad för mods?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

539 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Vad för bil? vad för mods?

bilen i fråga är bilen till vänster.. en 945 turbo med 531,vx3 m.m orkar inte skriva allt man får kolla till vänster så får man se.

MVH

105 Inlägg
4 augusti 2008
1,5bar på en 16t låter som väldig overkill... kanske turboras på g?

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2008
okej....

använder du magnetventilen för att styra ditt laddtryck?   + fjongar ju till med lite mer ladd korta stunder.

om inte provtryck både trycklockan samt hela laddluftsystemet.  haka av tryckröret vid turbon och blås med tryckluf och lyssna efter läckor. kan mycket väl vara en spucken IC

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

BTLulle
4 augusti 2008
Kan det vara så att IC:n är full i insekter och dynga så den inte kyler som den ska.

MVH Peter

111 Inlägg
5 augusti 2008
laddar du så mycket med org ic o turbo??

ta av tryck slangarna från turbon och kän om axeln glappar mycket.

är det mycket glapp i den och du har olja på trycksidan i slangarna så är den slut.

gavlarnpå original icen brukar ge upp vid 1.2 bar men då hadde du inte ennns fått upp det trycket du får nu.

turbon tror ja,,

Lycka till!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 augusti 2008
The_Juggo skrev:
gavlarnpå original icen brukar ge upp vid 1.2 bar men då hadde du inte ennns fått upp det trycket du får nu.

Säg inte det, kan vara ett litet hål som vidgas när trycket kommer, så han får 1.5bar en snabbis innan det hinner pysa ut...

Hårdast
143 Inlägg
5 augusti 2008
Sitter för övrigt ingen magnetventil på en en b230..
Kolla så wg-klockan är tight, och sitter som den ska..
Senast redigerat av Mr-Crd (5 augusti 2008)

Sök