har inte planerat att höja laddet men det ligger på 1,4 bar idag, min fråga är går det att höja laddet på min bil utan att chipa den, om det går hur kan jag kolla det på min bil, jag vill nämligen kolla efter så tidigare ägare inte har gjort nåt dumt. man vet gö aldrig va det är för klåpare som har varit i farten.
De flesta turbon med integrerad wg har en wastegatestång, jag skulle tro att a6an är chippad, man meckar inte upp laddet till 1,4 på en sån utan att chippa.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
oki men håller väkligen motorn ok turbon för att ladda 1,4 utan att nått pajar tillslut, när jag åker med bilen så hör man klart ok tydligt nåt sugande ljud, inte turbon men nåt annant som låter. vill göra kolla igenom så det inte är nått fell.
Du borde nog kontakta en lokal mekaniker/kunnig polare för analys. 1.4 beror helt på, om turbon är utbottnad och bara trycker varmluft kan det spika rejält om det är sommar och inte intercoolern räcker till. Då har du en saftig motorrenovering. Skall du köra mycket effekt utan att lyfta maskin och bygga om den så rekommenderar jag en lite större turbo med lite mindre ladd för mindre värme och senare laddtryck.