3205
Sök

HJÄLP, min 200sx vill inte varva!!!

12 Inlägg
15 april 2006
Trådstartare
tja!

har ett problem med min nyinköpta 200sx s13 -92. Det e så att den vägrar varva mer än 2000rpm på 1:an och på övriga växlar hoppar och rycker bilen som fan! det är väldigt irriterande eftersom alla säger att det e lambdasomden som e kass, men jag kopplade ur den o problemet kvarstod!

Nån som haft liknande problem? ring eller mejla eller vad som helst! måste få bilen fixad.

mvh
Marro
073-5139054

3 295 Inlägg
15 april 2006
kolla katalysatorn om den är igensatt?
kolla luftfiltret?
kolla bränslefiltret?

1 Inlägg
15 april 2006
Det är nog Bränslepumpen som har lagt av.
Min gjorde likadant, och det är ett vanligt fel på 200:orna.

12 Inlägg
15 april 2006
Trådstartare
aa tippar också på att de e soppapumpen, ska byta till en walbro så fort jag får tag på en. Är det svårt att byta skiten?

Örebroare i exil
970 Inlägg
16 april 2006
Det är inte tryckrören som läcker då? En polares 200 gick precis så där och det visade sig vara ett tryckrör som hade satt sig på sniskan. Satte det i rätt läge, sen gick den hur fint som helst.

Hej FRA!

460 Inlägg
16 april 2006
Börja med det billigaste och enklaste först.
Kolla om vacumslangar och tryckrör till turbo, bränsle ledningar mm är ok.
Byt bränslefilter först,mät trycket på bränslepumpen,om trycket är innom gränser som angetts för din bil och pumpen inte låter illa är den ok.
provkör och om felet är kvar kan du gör en service av tändsystemet med stift kablar lock rotor luftfilter mm.

Oftast så är det ändå dags för en översyn av tändsystem och byte av filter oljor mm
så det blir inte nån merkostnad att göra det som ändå måste göras för att bilen ska fungera felfritt

Gör service först felsök sen!
ofta försvinner felen vid sevicen

A.E
bilverkstadsägare i 25år
Senast redigerat av carawelle (16 april 2006)

1 741 Inlägg
16 april 2006
Gå in på 200sx.nu och sen chatten (bra ställe om man inte är medlem smile )
eller efnet och kanalen #200sxOGS samma sak..

där kan du säkert hitta nån i sthlm.. eller som kan förstå ditt fel..

men soppapumpen verkar som ett troligt fel..
annars går ju bilen ruggigt kasst om ett tryckrör lossnat men det märker man fort...

Men om du har samma problem om du drar ut lamdan som om du har den i kopplad så bör det väl kunna vara den ändå? du skulle fått låna en och testa med..
Senast redigerat av tecman (16 april 2006)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

12 Inlägg
16 april 2006
Trådstartare
aa tänkte det med angående lambdan, den har ju redan skickat ett  felaktigt värde och det ändras väl inte om man bara kopplar ur den... Har ansökt om att bli medlem på 200sx ogs, jobbig väntan bara!! aa ska titta om jag kan låna en lambda av nån här uppe, vore ju gött o kunna bocka av lite saker i felsökningslistan liksom.. Schysst bakramp du har på din då wink

12 Inlägg
16 april 2006
Trådstartare
sådär, najs..fan va bra. Bilen verkar gå bra nu tack vare tecman. Kontakten till lmm:en va lös och det läckte in luft i vakuumslangen. Gött!

Sök