1 augusti 2008
Trådstartare
Har en audi a4 på 1,8 liters motor å manuell låda det är en 95 års modell.
Problemet är att när den blir varm så tickar motorn ganska högt. Många som reagerar på det fter som det är så markant.
Pratade med en verkstad samt en kille i en butik och min morfar som är pensionerad mekaniker
Killen på första verkstaden säger att jag har för dålig olja! fel helt enkelt han rekommenderade mobil1 10w-40 olja å att den skall vara rätt. sen skall klickljuden försvinna
när ja kommer till butiken så säger den killen att det blir precis lika bra med castrol magnatec 5w-40 helsyntet och att det skall hjälpa med en burk rengöring för hydral liftarna, i gamla oljan typ 10 mil innan jag byter till nytt. sen skall klickljuden försvinna
sen säger morfar efter att jag pratat med de andra att jag inte skall behöva så dyr olja å att det bara är överkurs å bränna så mycket pengar på det. att det skall räcka med den oljan jag har i och att det inte alls är oljan som gör att det tickar. det är något annat.
Nå nu har ja fått tre olika utlåtanden från olika källor! jag har dunken med magnatec 5w-40 olja här hemma i hallen men vet inte om jag vågar använda den! om jag häller i den å ticket inte försvinne så jag jag hällt i olja för 600 kr helt i onödan.
Hjälp! kan inget om oljor å dess egenskaper! finns det andra som haft liknade problem å kan tips mig om rätt spår?
Senast redigerat av Widowmaker (1 augusti 2008)
"Riktiga bilar drar 1,5l milen"