Någon som vet om dessa fälgar passar rakt av på en 740, eller om man måste använda spacers? Hur breda däck kan man ha utan att de bestämmer sig för att valsa skärmkanterna på egen hand?
Vet dessvärre ej ET eller något annat mått på fälgarna
Tack på förhand, David.
Lånar en blocketbild för att visa vilka fälgar jag menar.
Precis det jag misstänkte, ingen som vet ET på c70fälgarna? Får reda på mått imorgon, men om det finns möjlighet att veta innan så kan det inte skada. Tänkte bara så jag får ett hum om hur pass breda spacers jag behöver?
Du behöver 20 mm, hur breda däcken får vara behöver du nog inte bry dej om med dom fälgarna, du kan väl som bredast ha 215 på dom va? jag har iaf 20mm spacer runt om o 225 fram o 235 bak o så har jag sänkningsats på o det tar inte i någon stanns men det är jävligt nära fram. Jag har ju inte samma fälgar som du men det är samma djup in till bulthålen. Men en sak jag tycker du ska kolla det är att hålen på fälgen kan ha en större diameter än på 740. Det är jag inte alls säker på men jag har hört någonstanns att nyare volvobilar har tjockare hjulbultar.
Tagit reda på att fälgarna jag ska sätta på har en ET på 43. Original på 740 tycks vara 25 om jag förstått det rätt. Mao behöver jag fortfarande 20mm spacers. Har jag uppfattat saken rätt?
Ingen som har ett gäng till salu för en billig slant? Haha.
Tagit reda på att fälgarna jag ska sätta på har en ET på 43. Original på 740 tycks vara 25 om jag förstått det rätt. Mao behöver jag fortfarande 20mm spacers. Har jag uppfattat saken rätt?
Ingen som har ett gäng till salu för en billig slant? Haha.
det är korrekt!
behöver också ha tag i spacers, men känns surt att punga ut 2000 spänn för bara spacersena
Frågan 'är om du kan ratta fullt med 20 mm spacers? Jag har 29 mm spacers runt om på min 745a och kör med 205 breda v70-fälgar och det tar ändå i om jag rattar fullt.
Jag har dessa fälgarna på min 765a.... hade tydligen vanliga "biltema" spacer bak och fram hade ja vanliga... vet ej bredden på dessa fram men har 225 runt om och funkar kanon....