Oj, var ska man börja..
Att ställa in en bil för en GP helg är ungeför 100 gubbars (nästan uteslutande manliga ingengörer) jobb.
Det mesta kan ändras för att passa en specifik bana.
Man kan ändra lufttrycket i däcken, bromsbalansen beroende på var på banan man är.
Vingarnas inställning för att trycka ner bilen (downforce). Motorns mappning.
Oftast är det en balansgång mellan att göra bilen snabb på de långa rakorna (och slippa bli omkörd vid inbromsningen till kurvan) och att göra den snabb i de långsamma partierna (vara snabbast över hela varvet).
Tar du lite vinge och är snabb på rakan är du inte lika snabb i kurvan (pga. för lite downforce/vinge) men tar du mer vinge för att vara snabb i de kurviga partierna riskerar du att bli omkört på en lång raka.
Som sagt, inställning av en F1 bil är en hel vetenskap och omfattar säkert mer än det här:
Hjulinställning
Däckstryck
Motor mappning
Areodynamiska hjälpmedel (vingar, venturitunnel och dyligt.)
Dämparnas hårdhet
Bromsbalans
Äh, nu är klockan för mycket och jag behöver min skönhetssömn.