Nu har man ställt på bilen för i år, och det var inte gratis
vv tar ut en avgift på 50 kr vid påställning.
så har man varigt ute och provkört bilen med, gick inget vidare.
Inget laddtryck
så det blev tillbaka till garaget igen för felsökning, och efter ett tags letande så hittades felet. Trasig dumpventil, därför det kvittrande ljudet tror jag.
Börjar bli lite trött på "små" fel som dyker upp hela tiden.
1) Första starten ingen gnista.
2) Därefter tog batteriet slut för batteriladdaren la av (generatorn ej inkopplad än)
3) Sen slänger startmotorn in handuken.
4) Får igång motorn men den går inte rent, felsöker men hittar inget. Motorn stannar och vill inte gå igång igen mer felsökning och ett trasigt bränslerelä (90) detta beställs på DinBil skall kommaa på två dagar, killen ringer och säger att det är restat
Bror min hittar ett på skroten
Hem och montera. Går fortfarande inte igång fortsätter felsökningen och hittar att även (bränsle/start)relä (30) lämnar in. Ut på skroten och plockar två stycken, hem och montera.
Nu går motorn igång.
5) Går fortfarande inte rent, felsöker och hittar att 12v matningen till motorgivarna inte ger 12v utan 11,1V-11,7V. Kopplar in ett tillslagsrelä istället och drar pluskabel direkt från batteriet istället. Nu går motorn bättre.
6) Dålig tomgång. Bytar till större spridare, detta hjälpte. (viste att orinalspridarna var för små)
7) backar ut bilen på gatan och skall provköra den, upptäcker att det läcker olja någonstans. T-kontakten till hög och lågtryckskontakterna för olja håller inte tätt.
8) Provkör bilen och inget laddtryck, dumpventilen sönder.