Är det bättre o ha en hel huvudenhet med inbyggd in-dash där man sätter i cdskivan ? än att ha en huvudenhet som på bild och en extern skärm ?
verkar dock lite mer omständigt o ha en extern skärm då dessutom stöldrisken e ganska stor ? d.v.s inte så lätta att demontera varenda gång...
men däremot kostar de en hel del slantar väl såna med inbyggd skärm och så vidare ?
annars får man vänta tills dessa modellerna med inbyggd skärm i huvudenheten sjunker i pris... men frågan är då - håller de bra med allt motordrivet o.s.v ?
om du inte vill lägga ut några större summor tycker jag att du skall satsa på en med inbygd, eftersom att de lösa delarna inte håller den högsta kvaliten och du kan få lite problem innan du får bort alla störningar om du får bort dem. de med inbygd kostar lite mer men du behöver själv inte koppla någon video kabel vilket gör att du där kommerförbi störningar på skärmen.
Ok.. men det finns såna med inbyggd för runt 4500-5000 kr, även om det inte är kända märken tror ni de håller bra ändå ?
Det är trots allt pengar ändå med 4500-5000 kr... för de billigast jag sett på nätet.. för min del har jag bara ett fack i min bil, och då finns ingen möjlighet för ett fack för just huvudenheten och ett med indash-inheten som de flesta har ovanför..
Men som jag uppfattat det så de för 4500-5000 kr - finns allt inbyggt i en enda enhet ? och är det bra bild om man vill se på tv då det finns inbyggd tv-tuner i de flesta?
Någon som har en enhet med inbyggd - indash och dvd spelare i ett? någon billigare variant alltså? eller om ni sett i någon butik och provat ?
För & nackdelar ? o.s.v ?
Är rätt sugen... tur jag inte köpte EKOA dvd-enhet för 990 på elmia o 750 kr för skärmen extern
den är alltså allt i ett både enhet för att stoppa i cd/dvd-skiva och även inbyggd skärm? men var sätter man i cd/dvdskivorna på denna? kan inte se det..
Jag har köpt mig en CarPC system som jag skall montera snart. Har köpt en dator samt en 7" widescreen klick skärm. Skärmen skall jag plasta in i panelen så den ser "stock" ut, förhoppningsvis
Tror detta blir bättre än en "in dash" men men smaken e som baken. Däremot äre ju inte så vackert när skärmen står på instrumentbrädan
Jag har köpt mig en CarPC system som jag skall montera snart. Har köpt en dator samt en 7" widescreen klick skärm. Skärmen skall jag plasta in i panelen så den ser "stock" ut, förhoppningsvis
Tror detta blir bättre än en "in dash" men men smaken e som baken. Däremot äre ju inte så vackert när skärmen står på instrumentbrädan
Ok nu har jag inte de kunskaperna men jag vill ha en indash med inbyggd (ej extern skärm)
Har funderat fram o tillbaka nu, o det e nästan en chansning att köpa ett billigare märke / okända märken, verkar inte vara att lita på...
Just nu är jag sugen antingen på en Pioneer eller en Panasonic Indash... även fast de kostar några tusen mer... sen vet jag inte exakt vad de klarar av o.s.v men har hört dessa ska vara väldigt bra...
Pioneer 7500 Dvd indash dvd med touchscreen. Jag har den o jag gillar den starkt. Den klarar av typ allt , om du vill kan du bygga vidare med fler skärmar , back kamera , gps , så du får upp bilens prestanda osv.
blir att jag köper en annan bilstereo istället.. ingen indash... de är helt enkelt på tok för dyra för min del....
10-15.000 kr e rent för mycket ....och jag vill ju inte ha något okänt märke av indash... skippar det helt och köper en annan variant av en vanlig bilstereo med giga mp3 eller liknande...
Någon som kan rekomendera giga mp3 (bilstereo som läser dvd skivor och spelar upp mp3?)
Finns väl någon bra jvc-bilstereo också ? som visar små filmer ändå?