1833
Sök

Saab 900, Larm Fjärrdose problem!

54 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Hej hej! smile
Jag har ett problem med min nyinförskaffade Saab 900 -95.
Den är utrustad med centrallås och larm, och jag har en fjärrkontroll till allt.
Problemet är det att man kan endast stänga av larmet med fjärren och den har en ful ovana att sluka batterier...mad
Jag kan inte stänga av larmet genom att öppna endast med nyckeln...
Undrar om någon har några tips på snåla fjärrdosor till larm. Är lite tröttsamt att lägga ut ca. 50kr varje vecka på grund av dosan...sad

Tack på förhand
//Viktor Hulth

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 september 2008
Om det är orginaldosan ifrån saab så kostar den 700:- plus kodningen med tech2 (300 skulle han ha här i falun...)

Men hur menar du att det inte går att larma av med nyckeln, går larmet när du låser upp?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

54 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Om det är orginaldosan ifrån saab så kostar den 700:- plus kodningen med tech2 (300 skulle han ha här i falun...)

Men hur menar du att det inte går att larma av med nyckeln, går larmet när du låser upp?

Eftersom jag inte kunde låsa upp med dosan, så tog jag vanliga nyckeln, så när jag öppnade dörren så gick larmet, så var jag på willys med min flickvän och hennes pappa. Så då gick vi igenom alla säkringar och tog bort alla möjliga som stog att det var till "Tutor", men larmet gick iallafall...

54 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Jag har ingen aning om vad det är för sorts larm, vet inte om det är orginal eller nånting, det kan vara fullt möjligt att det är orginal. Står ingenting på själva fjärren...
Så jag har faktiskt ingen aning...
Swedenrockers skrev:
Byt ut fjärren mot en ny istället. Det funkar inte att ta en fjärr från ett fabrikat till ett larm av ett annat märke med ett fåtal undantag.
Om det gick att stänga av larmet via nyckeln i dörrlåset så skulle det inte vara godkänt.
Vad är det för larm? Cargard, Cobra , Defa, original, nåt annat?
Rohan skrev:
Hej hej! smile
Jag har ett problem med min nyinförskaffade Saab 900 -95.
Den är utrustad med centrallås och larm, och jag har en fjärrkontroll till allt.
Problemet är det att man kan endast stänga av larmet med fjärren och den har en ful ovana att sluka batterier...mad
Jag kan inte stänga av larmet genom att öppna endast med nyckeln...
Undrar om någon har några tips på snåla fjärrdosor till larm. Är lite tröttsamt att lägga ut ca. 50kr varje vecka på grund av dosan...sad

Tack på förhand
//Viktor Hulth

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 september 2008
Sitter larmdioden i mitten på instrumentpanelen, längst fram vid rutan? Isf har du orginal och då är det till saab du ska vända dig, pröva att låsa utan att larma annars, ta ut nyckeln vid första hacket istället för sista.

54 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Ja, den sitter i mitten, längst fram vid rutan. Hur menar du med att "ta ut nyckeln vid första hacket istället för sista"?
Det förstår jag inte hur du menar... hmm
discokapten skrev:
Sitter larmdioden i mitten på instrumentpanelen, längst fram vid rutan? Isf har du orginal och då är det till saab du ska vända dig, pröva att låsa utan att larma annars, ta ut nyckeln vid första hacket istället för sista.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 september 2008
Det finns två "låshack" när man låser med nyckeln, det ena ska låsa, det andra ska låsa+larma, eller om det var att den låser så man inte kan låsa upp innefrån också, kolla instruktionsboken.

54 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Okej. Det ska jag göra big_smile
Får ta nya tag imora, och pröva mig fram lite big_smile
discokapten skrev:
Det finns två "låshack" när man låser med nyckeln, det ena ska låsa, det andra ska låsa+larma, eller om det var att den låser så man inte kan låsa upp innefrån också, kolla instruktionsboken.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 september 2008
Vilken typ av larmdosa har du? Såg en hel drös på ebay för 5-6-7 dollars, då har du ju bara omkodningen hos saab kvar.

54 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Jag har Saabs orginal dosa. Jaså? Får ta och kolla lite på ebay då smile.

54 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Nu har man hittat felet... Batteriet i bilen var helt dött, när jag låste upp med nyckeln och öppnade dörren, så var det helt tyst, då drog jag o ett par till på ett par startkablar, så gick larmet xD, så stängde jag av det... Så det är dom rackarns slutstegen som är inkopplade direkt på batteriet hela tiden hmm Får skaffa nån remote till dom big_smile

Sök