2571
Sök

Volvo 740 TDI: Glöd + Tappar bränsle

44 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#1
Tja, min 740 har länge varit svår startad. Visade sig då att tankarmaturen hade gett sig och börjat läcka bränsle, som är sjuke på 740.
Bytte då tankarmaturen, men  bilen är fortfarande svår startad, OCH JAG HAR KOLLAT EFTERÅT ATT JAG INTE HAR NÅGOT LÄCKARGE VID TANKARMATUREN LÄNGRE.
Men ända lika svårstartad.

Även glödrelät har gett sig, styr glödrelät pumpen?

Väldig tacksam för tips /// Tack i förhand :p

Petter®™

3 235 Inlägg
17 september 2008
#2
Har du bytt glödstiften?

Glödrelät styr glödningen, och utan glödning startar inte en dieselmotor när den är kall...


446 Inlägg
17 september 2008
#3
mitt tips är att byta reläet och sedan lufta hela bränslesystemet ordentligt. för om armaturen läker kan luft sugas in i bränslesystemet, och om det händer på en diesel blir den omöjlig att starta. (vilket den som sagt också blir om glödgningen inte fungerar)

men reläet har inget med pumpen att göra, den är mekaniskt styrd.

466 Inlägg
17 september 2008
#4
Volvo740Dtic skrev:
Tja, min 740 har länge varit svår startad. Visade sig då att tankarmaturen hade gett sig och börjat läcka bränsle, som är sjuke på 740.
Bytte då tankarmaturen, men  bilen är fortfarande svår startad, OCH JAG HAR KOLLAT EFTERÅT ATT JAG INTE HAR NÅGOT LÄCKARGE VID TANKARMATUREN LÄNGRE.
Men ända lika svårstartad.

Även glödrelät har gett sig, styr glödrelät pumpen?

Väldig tacksam för tips /// Tack i förhand :p

kika in på www.dieselclubsweden.se

där finner du svaret cool

Christer *Dieselkungen*

44 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#5
engolf skrev:
Har du bytt glödstiften?

Glödrelät styr glödningen, och utan glödning startar inte en dieselmotor när den är kall...

Japp... bytte dem för ca: 3 månader sedan.

Petter®™


Sök