Hur livslängden skulle kortas för att du inte luftar gaffeln är för mig en gåta, möjligtvis oljan som är i. anledning till att du luftar dämparna är ju för att du vill ha samma inställning hela tiden!?! Lufta dämparna varje gång du kommer in i depån från banan. Rör dock inte bakre stötdämparen, den innehåller gas och skall därför INTE luftas
.
Jag byter hellre till en billigare olja oftare än en dyrare som får gå längre intervall.
Passa på att byt till magnetisk oljeplugg så slipper du att den metall som kommer från lådan åker runt och sabbar mer.
Om du precis köpt den skulle jag nog plocka av cylinder och faktiskt lägga dom pengarna på ett komplett kolvkitt.
Efter detta skriver du upp ungefärlig tid som du kör i en loggbok och på det sättet vet du när du skall byta kolv.
60 timmar skulle jag aldrig våga köra på en kolv men det beror ju helt på vilket sätt du använder hojjen, själv ansåg jag att jag åkte tillräckligt hårt för att inte köra mer än 30 timmar.
I handboken står det igentligen inget som man kan gå efter, har för mig att i hondas manual står det typ 12 timmar på kolv. det är inte många träningar det
lycka till nu och säg till om det är nåt du undrar om.
ps.
Antar att du har koll på allt det vanliga med service, dvs plocka isär swinglänkage för rengöring och infettning och liknande.