3254
Sök

Opel Corsa -97 Demontera dörr.

3 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Hejsan!
Jag är lite ny här och jag har försökt söka rätt på några trådar som kan hjälpa mej men det lyckades inte så bra så jag testar att posta :).
Mitt problem är iallafall detta att dörren har jag tänkte öppna, å allt gick bra till jag kom fram till veven till sidorutan... den liksom är helt omöjlig, hur jag än vänder å vrider å kikar med ficklampa så kan jag inte hitta några spår av fastsättning. Jag brukar vara händig men denna lilla vev slog mej ;P. Mitt sista försök var att veva upp rutan helt å sen försöka veva av veven lite svagt men man vågar ju inte ta i heller när man inte vet vad som är rätt å fel. Så jag fråga nu i desperation... Hur vevar man bort veven ;o?
Jag har kollat efter låsbrickor etc. men dom som helt säkert ska vara typ en låsbricka där får väl säga det då så får jag gå ut å leta vidare xD... Men det går ju verkligen inte att se för att insidan av veven är där det skulle möjligtvis kunna finnas något, och där kommer jag ju inte åt om jag inte skaffar mej en skruvmejsel som är 1/3 cm lång.

/hjeeeelp :l

1 291 Inlägg
25 september 2008
det sitter en låsning innanför plastbrickan på själva veven. det är en "klyka" som sitter i ett spår som är pillig att få lös, dessutom svår att se. om du har veven neråt så ska klykan pillas uppåt för att lossna. bara ut och försöka så får du säkert lös den tillslut;)

3 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
corsa_m skrev:
det sitter en låsning innanför plastbrickan på själva veven. det är en "klyka" som sitter i ett spår som är pillig att få lös, dessutom svår att se. om du har veven neråt så ska klykan pillas uppåt för att lossna. bara ut och försöka så får du säkert lös den tillslut;)

Hehe okej ;D tack så mycket för svar, jag ska försöka lista ut exakt hur du menar med klykan imorn när jag vaknar hehe, får se hur det går xD!

/Nuss

Sök