Skit i dumpen, köp på ett öppet sportluftfilter av känt märke istället (se dock till så att den inte drar varmluft) du kommer få dumpljud, om det är det du är ute efter?
kasta dumpen så länge du inte ska köra me ca 450hk. org funkar alldeles utmärk. på me öppet filter om du ska ha dumpljud.. steg 1 ligger runt 1,0-1,2 bar. dvs att din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför. om den laddar halvvägs drygt så håller den org. ladd. ca 0,6 bar.
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.
Det är väll inte så på de flesta bilar? Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad) :S
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.
Det är väll inte så på de flesta bilar? Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad) :S
Givetvis är det inte så på alla bilar, det är ju volvo 850 det diskuteras om här
Det där med dumpen, kolla på xtremt.se där finns JB-dumpen som passar kanon på t5orna. Jag kör med öppen dump och det har fungerat klockrent i över 3år nu.
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.
Det är väll inte så på de flesta bilar? Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad) :S
då laddar den som den ska
Heheh ja det är välle så
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Råd No1; Köp en graderad laddtrycksmätare! Råd No2; Köp en återcirkulerande avlastningsventil! (man tröttnar på pyset)
råd nr 3. köp inga dumventiler alls så länge man absolut inte måste.. orginal som sitter på sitter där av en anledning. o den funkar alldeles utmärkt... sen e de klart att man inte måååste göra som ja säger.. klart man kan skaffa en dump om man känner för de...
hmm... min t5a -95 ska vara orginal énligt förra ägaren men laddar hela mätaren ut, är detta möjligt?
Det kan vara läge för en service/felsökning........
Min 9-3 laddade också lite väl bra, men vid servicen upptäckte de en trasig backventil som i sin tur hade förstört lite annat. Efter att de hade fixat de prylarna laddaden den inte alls så mycket. Man kanske gjorde mer justeringar, men det talade man inte om. Inget som kosta något i alla fall