3826
Sök

pipande ljud =(

2 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
tja !

har ett problem har ett pipande ljud från högtalarna. så när man spelar låkt är det ju lite störsamt.. kommer bak ifrån och dom drivs från slutsteg. och lite konstig för när jag gasar är det som det som ljudet gasar med  XD   

nån som kan veta vad det är för fel ?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
2 oktober 2008
Sök

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 oktober 2008
du har brännt en säkring i stereon, har jag gjort på min med, för andra gången sad det beror på att du har för dålig jord till steget så den jordar via lågnivån, vilket bränner en säkring tydligen, bara att skicka in till där du köpte stereon å laga, eller plocka isär å försöka laga själv!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 142 Inlägg
2 oktober 2008
båge har fel tror ja.... kolla över jorden istället... testa jorda nån annanstans! har haft samma fel Och har inte bränt nån stereo

2 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
tror inte det är stereon för den har ja spelat 10 min smile

872 Inlägg
2 oktober 2008
din lågnivå sladd är inte isolerad å så eller? å du har lågnivån och plusskabeln liggande jämte varrandra (dragna på samma sida i bilen)? kan funka med filter. men byt sida på lågnivån så dom inte ligger jämte varandra såå bör du bli av med ljudet

If its too loud you are too old!

1 353 Inlägg
3 oktober 2008
felet e att ljudet som du hör e generator bruset.  och som 998cc säger så har du troligvis dragit din strömkabel tillsammans med lågnivån. så slit ut kablarna o dra ström på ena sidan av bilen och lågnivån på den andre.. så ska du bli av med ljudet.. säkringar o de där kan du glömma för en säkring är till för att slå av strömmen när de inträffar ett fel. dvs går de en säkring i stereon så dör den. går den i steget så dör de osv osv..
MVH

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 oktober 2008
Du har troligtvis en trasig signaljord i huvudenheten.. Sök på ämnet och du kommer finna
massor med trådar om just signaljorden.
Det kan räcka med att koppla in kablarna till steget i fel ordning, så lätt är det att bränna
signaljorden. Tror nog de flesta har gjort det minst EN gång i alla fall. smile
Senast redigerat av Tokken (3 oktober 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
3 oktober 2008
Tokken skrev:
Du har troligtvis en trasig signaljord i huvudenheten.. Sök på ämnet och du kommer finna
massor med trådar om just signaljorden.
Det kan räcka med att koppla in kablarna till steget i fel ordning, så lätt är det att bränna
signaljorden. Tror nog de flesta har gjort det minst EN gång i alla fall. smile

*räcker upp en hand*  *JAG HAR!!*

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök