3068
Sök

h-profil till b234f

117 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Tja...
Skall beställa h-profil till mitt projekt...
tänkte kolla om någon vet vad det skall vara för längd på stakarna...?+
är ett b234F block..alltså 16v. antar nästan att det är samma längd i dom flesta b230 blocken men vill vara säker..
tack på förhand..
mvh

153 Inlägg
2 oktober 2008
mmm. 152mm långa! kolvbult 23mm å vev 52mm !!

Tuned By Nenne !!

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
mektrollet skrev:
www.stenparnermotor.se

om du köper ifrån SPM så se till att åka dit och mäta upp dom så dom stämmer 100%

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

153 Inlägg
2 oktober 2008
kolvas skrev:
mektrollet skrev:
www.stenparnermotor.se

om du köper ifrån SPM så se till att åka dit och mäta upp dom så dom stämmer 100%

Eller när man fått dom !!!!!!

Tuned By Nenne !!

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
Tic skrev:
kolvas skrev:
mektrollet skrev:
www.stenparnermotor.se

jo, men då kanske man får lämna in dom på ombearbetning eller skicka tillbaka dom & greja

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Reparatör
630 Inlägg
5 oktober 2008
kolvas skrev:
Tic skrev:
kolvas skrev:

jo, men då kanske man får lämna in dom på ombearbetning eller skicka tillbaka dom & greja

Har köpt av parner några uppsättningar nu å dom har varit skitbra i alla mått och vikter . Men jag kollar gärna själv innan jag monterar . litar inte på nån anställd som vill gå hem å bara knökar ner i en kartong för att skicka till sverige - Byggde ömans motor med parner grejer och bromsade ca 680 hkr i en 8 ventils volvo . Tog isär den motorn nyss å stakarna ser lika dana ut som när jag monterade dom . Men som sagt . Vad du än köper så kolla upp allt innan du monterar i din bil .

4 001 Inlägg
5 oktober 2008
mektrollet skrev:
kolvas skrev:
Tic skrev:

Har köpt av parner några uppsättningar nu å dom har varit skitbra i alla mått och vikter . Men jag kollar gärna själv innan jag monterar . litar inte på nån anställd som vill gå hem å bara knökar ner i en kartong för att skicka till sverige - Byggde ömans motor med parner grejer och bromsade ca 680 hkr i en 8 ventils volvo . Tog isär den motorn nyss å stakarna ser lika dana ut som när jag monterade dom . Men som sagt . Vad du än köper så kolla upp allt innan du monterar i din bil .

jepp, det är ju så att man måste kolla och de senaste stakarna från Parner har varit mycket bättre än de tidigare...

Sök