2546
Sök

T-rör bränslerör? Var köpa?

150 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Behöver ett t-rör att koppla på bränsleröret. Ska kolla trycket eftersom jag misstänker att antingen pumpen eller tryckregulatorn inte gör sitt jobb längre. Var hittar jag ett T-rör med lämplig diameter? Finns det något bra alternativ, typ skruva ihop lite bromsrör från Biltema?

Mekar på en Mondeo TDCi -06 och en gammal Ducato husbil från 1999.

1 749 Inlägg
3 oktober 2008
swedol?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 oktober 2008
många bilar har tryckuttag på fuerail, på Volvos vitmotorer sitter det i form av en "bildäcksventil"

...så du inte kapar bränsleledning i onödan :p

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

5 710 Inlägg
3 oktober 2008
Sitter bränsleslangen monterad i fuel-railen med banjokoppling?
Då finns det möjlighet att montera en "dubbelbanjo" och en längre hålskruv så du kan mäta ditt tryck utan att kapa.

torpis skrev:
många bilar har tryckuttag på fuerail, på Volvos vitmotorer sitter det i form av en "bildäcksventil"

Även SAAB kör detta system t.ex på 9-5.
Perfekt för att testa om pumpen funkar vid felsökning när en bil är helt död.
Ingen soppa vid tryck på "mittpluppen"= pupen är död.
Soppa i ögat  = pumpen skapar tryck....wink

MVH Jonas
..............

10 287 Inlägg
3 oktober 2008
Försöker du i Darwins anda sålla ut alla som röker medans dom mekar bil Jonte...roll

/Göran

jonTe skrev:
Ingen soppa vid tryck på "mittpluppen"= pupen är död.
Soppa i ögat  = pumpen skapar tryck....wink

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

150 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Det är en Subaru Legacy. Haynesboken (förövrigt den enda riktigt bra haynesbok jag haft), rekomnenderar t-rör, så jag tror inte det finns nån ventil. Ingenting behöver kapas eftersom det finns en bit gummislang med tillhörande slangklämma som kan kopplas bort. Men, ett T-rör behöver jag ändå.

Mekar på en Mondeo TDCi -06 och en gammal Ducato husbil från 1999.

Sök