2281
Sök

luftmassemätaren

fullt ös medvetslös
122 Inlägg
14 mars 2005
Trådstartare
är det nån som provat o sätta lmm mellan intercoolern och insuget. va en ide jag fick för ett tag sen, kanske inte funkar i praktiken. borde ju bli exaktare om lmm sitter så nära insuget som möjligt.... åsikter om detta???

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar

10 287 Inlägg
14 mars 2005
Se bild på Audi med detta gjort:

http://www.irry.com/mange/p1010147.jpg

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

fullt ös medvetslös
122 Inlägg
14 mars 2005
Trådstartare
ofan. inte ensam om den idén alltså... måste va en rs2. funkar det bra, bättre än orginal menar jag?

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar

5 Inlägg
15 mars 2005
Det går att göra så på t ex en turbokonventerad BMW E30.

9 Inlägg
15 mars 2005
Mäter den korrekt fastän det är trycksatt luft som den utsätts för?
Skulle inte våga prova detdär på min egen bil inte men kanske det går, ifall det funkar fint så slipper man ju i princip hela strypningen som LMM annars utgör.

10 287 Inlägg
15 mars 2005
Ja , den mäter korrekt. Enda problemet är att dess temperaturkompensering inte får bottna för då blir det galet. Så det är olämpligt i en applikation med en turbo där man ligger illa till på kompressorns ballong vid max CFM versus laddtryck.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

97 Inlägg
16 mars 2005
Glöm inte att bygga om vevhusvent. så det inte kommer olja på tråden i LMM! Då kan den brinna av.......inge kul wink
Enda skillnaden blir väl att man kan ha öppen dump istället för återcirkulerande.....
Blir ingen annan skillnad förutsatt att alla slangar är hela då.....vad jag vet i alla fall smile

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder

11 Inlägg
11 maj 2005
va blir de för skillnad egentelige?? nån som märkt nån skillnad eller.! det e ju endå samma luft oberoende på var du sätter LMM ? eller?

Sök