3483
Sök

Kamrem B230K

The one and only
1 091 Inlägg
18 november 2007
#21
Gaba_flumm skrev:
Volvos K motorer är dom sämsta... jag skulle inte lägga ner tid på det... jag skulle smälla i en B23a i stället och ta k motorns grenrör men jaja...

Varför är dom sämst? Visst, förgasaren är krånglig men byten man ut den mot en 175 CDUS förgasare + grenrör från en B230A så har man en krångelfri och hyffsat pigg motor eftersom 631:ans kanaler är mycket bättre utformade än 398/530 topparna som sitter på A motorerna.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

385 Inlägg
18 november 2007
#22
Det är skumt eftersom att ni har ställt markeringarna rätt ( om ni har ställt dom i linje med motorn upp till topp inte rakt upp utan i linje från vevens hjul till kammens hjul), sedan dragit den för hand och det inte tog i, då kan det INTE ta i när ni kör på starten. Är ni säkra på att det låter som att kolvarna tar i ventiler när ni kör på starten ? Prova att ställa Fördelaren på "noll" motsols så mycket det går och prova starta, om det hugger i då så vet jag faktiskt inte !


4 Inlägg
12 oktober 2008
#23
Jag kör K- motorn och jag e väldigt nöjjd hitils den e väldigt pigg och glad och jag har aldrig haft problem med den så jag har iaf inget emot den

Smålänning
7 883 Inlägg
12 oktober 2008
#24
Är ni säkra på att ni släppte på spännaren? Annars så har den kuggat... Det brukar hålla så länge man drar för hand, men när startmotorn med sina 2 hästar börjar dra så brukar det kugga...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

21 761 Inlägg
12 oktober 2008
#25
Ett hyffsat trådlyft, tråden är drygt två år gammal. wink


Sök