3195
Sök

3 eller 2.halv tums

19 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
är lite sugen på och byta avgassytem och vet inte till vilket antigen till 2.halvt eller 3 nån som har nått av det och tala gärna om vad ni tycker  och nån som vet nån billig sida som säljer=)

Whatever :)
1 652 Inlägg
13 oktober 2008
Hmm vetatt polaren fick itne igenom sin bil med 3" system.. för mkt buller enligt bilprovningen.. men 2.5" mullrar rätt fint tongue

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 oktober 2008
XeptiQ skrev:
Hmm vetatt polaren fick itne igenom sin bil med 3" system.. för mkt buller enligt bilprovningen.. men 2.5" mullrar rätt fint tongue

det har väl ändå att göra med hur bra eller många dämpare,
3" har man ju för att bilen ska kunna andas ordentligt, inte för ljudet tycker jag

Jonas

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
13 oktober 2008
tänk på besiktningen..
din bil är helbilsgodkänd..

1 652 Inlägg
13 oktober 2008
Volvo__Mannen skrev:
XeptiQ skrev:

3" har man ju för att bilen ska kunna andas ordentligt, inte för ljudet tycker jag

sant.. men vem vill ha 3 -4 st dämpare när man har 3" ? då är de ju bättre med 2.5" och 1-2 dämapre..
blir ju svin dyrt att skaffa fler dämpare big_smile så ska du ju ha plats för alla med ^^
Senast redigerat av XeptiQ (13 oktober 2008)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 oktober 2008
XeptiQ skrev:
Volvo__Mannen skrev:
XeptiQ skrev:

sant.. men vem vill ha 3 -4 st dämpare när man har 3" ? då är de ju bättre med 2.5" och 1-2 dämapre..
blir ju svin dyrt att skaffa fler dämpare big_smile så ska du ju ha plats för alla med ^^

3" med 2st schyssta dämpare så låter de inte för mycket

Jonas

Häst
1 099 Inlägg
14 oktober 2008
Hade 3" helsats/sportkatt och 1 dämpare på min förra saab. Tröttnade på det ljudet efter ett tag. smile
Värt att tänka på.

Än är inte den sista idioten född..

1 652 Inlägg
14 oktober 2008
DoT skrev:
Hade 3" helsats/sportkatt och 1 dämpare på min förra saab. Tröttnade på det ljudet efter ett tag. smile
Värt att tänka på.

för mkt buller då ?? smile man ska ju kunna prata i bilen med haha tongue

R1 driver!
5 128 Inlägg
14 oktober 2008
På min gamla Ford Mondeo så sågade jag av båda dom bakre ljuddämparna och satte dit en simons 3" dämpare (Att tänka på då är att där är fortfarande kat och en ljuddämpare kvar, knasigt med 3 dämpare), och den lät så mycket så att körde man mer än typ 3mil fick man ha öronproppar, inte allt för mysigt, men grannarna älskade nog mig smile

Sök