2925
Sök

Hur får man ur Drivaxeln ur drivknuten (Jetta -88)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
#1
Som topic lyder någon som vet, jag antar att det är samma på golf.

Mycket tacksam för svar big_smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
#2
Va fan, jag valde ju Chassi, bromsar och transmission...... Någon Moderator får gärna flytta tråden, till nämnda forums del.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 123 Inlägg
14 oktober 2008
#3
Hör med evilaudio här på forumet, han har haft x antal jettor.
MVH Fredrik

51 Inlägg
15 oktober 2008
#4
jag är ganska säker på att de är en låsring på drivaxeln som vidgar ut sej när drivknuten är längst inne så den inte kan komma ut. Kolla på nya knuten man ser på den hur låsningen är. Men jag är ganska säker på att de är sån låsning för jag bytte drivknuten på en golf 2 i går på praktiken och tror att de ska vara samma. Du tar bara en kraftigt don eller en slagmejsen och en hammare och snackar på gammla knuten så nyps lås ringen ihop och knuten kommer ut. De blir lättare om man är 2 st som gör de lättare för om en slår och andra håller knuten rakt går de fint. smile sen äre bara sätta dit nya damasken sen knuten och sen fettet och montera och ut och spinna sönder den wink Lycka till.

Projekt ljudbygge
All you need i a Volvo

Drop Shop
926 Inlägg

Sök