2862
Sök

Info och rekomendation av Kicker SX 1250.1 ?

109 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Nån som har lite mer info om detta steg än detta :

Kicker SX 1250.1

Teknisk data:

1x1250W rms i 1ohm <0.1% THD
1x1800w rms 1 iohm 10% THD
DSP
Klass D förstärkare
Basfjärr
Avsäkrat 150A (medföljer)

Och nån som kanske kan rekomendera detta?
Tänkte driva ett par 12or som ska införskaffas vid ett senare tillfälle. Vet ej vilka ja ska ha ännu men . .

Några tips kanske ?

733 Inlägg
14 oktober 2008
bruhn skrev:

Kicker SX 1250.1

Teknisk data:

DSP
Klass D förstärkare
Basfjärr

Tänkte driva ett par 12or som ska införskaffas vid ett senare tillfälle. Vet ej vilka ja ska ha ännu men . .

Några tips kanske ?

steget lämnar 1250 watt rms inte 1800 bara så att du vet...  det steget fungerar mycket bra och har riktigt mycket inställningar, lite svårt att ställa in det "perfekt" när man inte ens vet vad hälften av sakerna är men man lyssnar ju om det blir bättre när man spelar..
en kompis till mig har det steget så till rätt pris ska du ta det...vad för 12or har du tänkt att driva??

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

400 Inlägg
14 oktober 2008
Är grymmt nöjd med mitt steg, driver 2st comp vx 12or med det, har även sxrc dosan till den smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

En gång till nu
760 Inlägg
14 oktober 2008
bruhn skrev:

Kicker SX 1250.1

Teknisk data:

DSP
Klass D förstärkare
Basfjärr

Några tips kanske ?

Spelar de ingen roll om du inte behöver ha samma märke på alltihopp så kör på ett Mutant 1500.1 monoblock. samma kräm som i kickern men billigare.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

7 274 Inlägg
14 oktober 2008
alexxe skrev:
bruhn skrev:

Kicker SX 1250.1

Teknisk data:

DSP
Klass D förstärkare
Basfjärr

Några tips kanske ?

Spelar de ingen roll om du inte behöver ha samma märke på alltihopp så kör på ett Mutant 1500.1 monoblock. samma kräm som i kickern men billigare.

Effekt är inte allt....

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
14 oktober 2008
thulle1 skrev:
bruhn skrev:

Kicker SX 1250.1

Teknisk data:

DSP
Klass D förstärkare
Basfjärr

Några tips kanske ?

steget lämnar 1250 watt rms inte 1800 bara så att du vet...  det steget fungerar mycket bra och har riktigt mycket inställningar, lite svårt att ställa in det "perfekt" när man inte ens vet vad hälften av sakerna är men man lyssnar ju om det blir bättre när man spelar..
en kompis till mig har det steget så till rätt pris ska du ta det...vad för 12or har du tänkt att driva??

M.v.h. Emil

Om du mäter med >10% dist så lämnar det lätt 1800W i 1ohm och mer en så vid MAX som många mäter sina steg.
Mätte steget till MAX ca 16-1700W vid 12V och 2ohm sen tog strömmen slut så vi vågade inte längre.

Vi drev 24st L712" med 6st sådana steg på Elmia 2006 och då var de inte lägre lastade en 2.66ohm och det tryckte på gott och klarade HairTrick wink

Sen låter det riktigt bra steget som vi inte får glömma i denna påhittade effekt djungel där tillverkarna visar sin effekt styrka på pappret.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

109 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Okey, vet ej vilka 12or ja ska driva än, men blir o beställa ett sånt steg snarast möjligen iallafall så får vi se va man kan hitta för bra basar. .

Kankse svår fråga o besvara men hur mycke ska de behövas för att man ska behöva skaffa ett till bilbatteri ?

Har ju ett Soundstream kitt fram 6,5 och ett par 6,5 JBL mellanregister bak som alla drivs med Soundstream Class D2 Di 360.4.

Om man nu har detta kicker steg som ja ska köpa o sen kopplar in ett par rät bra 12or, inga värsting grejer men ändå bra grejer, så ska de väl inte va några problem me tillräckligt med ström eller ?
Kanske Kondensator behövs ?

E inte så jätte haj på detta så vore bra om man fick lite svar på att. . .

733 Inlägg
14 oktober 2008
dbakuten skrev:
thulle1 skrev:
bruhn skrev:

Kicker SX 1250.1

Teknisk data:

DSP
Klass D förstärkare
Basfjärr

Några tips kanske ?

M.v.h. Emil

Om du mäter med >10% dist så lämnar det lätt 1800W i 1ohm och mer en så vid MAX som många mäter sina steg.
Mätte steget till MAX ca 16-1700W vid 12V och 2ohm sen tog strömmen slut så vi vågade inte längre.

Vi drev 24st L712" med 6st sådana steg på Elmia 2006 och då var de inte lägre lastade en 2.66ohm och det tryckte på gott och klarade HairTrick wink

Sen låter det riktigt bra steget som vi inte får glömma i denna påhittade effekt djungel där tillverkarna visar sin effekt styrka på pappret.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

och det låter bra med >10% dist? nä då är det inte relevant..men 1250 watt rms är bra! de flesta förstår inte hur högt man kan spela med över 1000 watt. spelar ente tendenza över 150 db med 1900 watt? så det handlar om att bygga rätt

till trådinnehavaren om du nu står mellan Mutant 1500 steget och ett sx1250 så är det lämpligast att ta kicker steget lite finare och med mer kvalite... kicker steget lämnar mindre effekt på pappret men det har riktigt många inställningar så man kan ställa in ljudet riktigt fint..
en kompis till mig fick sitt mutant 1500 för över 8 veckor sedan och fungerade inte som det skulle, har vatt på "lagning" en gång efter det men fungerar fortfarande inte, är skickat en till gång på lagning sen vet jag inte om min kompis bara hade otur. han har fortfarande inte fått steget och det är segt när man har nya basar och vill spela..förhoppningsvis är det inte ofta sånt här händer..men jag säger om du har pengar så kicker framför mutant!

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

109 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
OKey, ja de blir Kicker steget. Ska beställa de nu i dagarna . .

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
14 oktober 2008
alexxe skrev:

Och inte alls lika bra...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

109 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
CroZZeN skrev:
Är grymmt nöjd med mitt steg, driver 2st comp vx 12or med det, har även sxrc dosan till den smile

Va har den dosan för funktion då ?

Sök