3294
Sök

snabbare accent...

21 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
har en slö hyundai accent (96:a) som jag vill trimma lite! googlat runt lite efter nått som kan göra fanskapet lite snabbare! o hittat detta http://www.capa.com.au/kits_hyundai.htm

den längst ner på sidan som ser ut att va de bästa... 1.5L Twin Cam - Twin Throttle Kit

för ett sådant kit kan väll nån utan större kunskap om bilar installera?? lr finns de nått annat jag kan göra me bilen för några tusenlappar så att den hänger me lite bättre vid rödljusen??

tanken me trimning e att ha lite skojj me hyndan innan hon går till skroten...så skitsamma om motor/växellåda inte pallar me extra hästkrafter!

//Stefan

Carpenter
310 Inlägg
5 maj 2006
Utan att ens läsa det där gissar på några lyckosökare som lovar mycket! Sälj hellre bilen skaffa en med turbo. Sen kan man börja prata trimmning, chip avgas filter ger föga på sugmotorer!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 maj 2006
Delerium skrev:
Utan att ens läsa det där gissar på några lyckosökare som lovar mycket! Sälj hellre bilen skaffa en med turbo. Sen kan man börja prata trimmning, chip avgas filter ger föga på sugmotorer!

*suck* alltid samma sak han bad om trim till SIN motor inte nått förslag om att byta bil.

hmmm skulle inte lita på deras siffror alltför mkt 1 extra luftfilter + insug ger inte 47% procents vrid ökning!. Porta/Plana/Kammar och tänding/Soppa justering brukar ge gott kräm och rolig karaktär på en sugmotor.

21 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Okaj! tack för svaret...alltid bättre att fråga innan man beställer skräp till bilen!

de du skriver att jag kan göra...nått som en amatör kan ge sig på?? aldrig meckat me bilar...men precis fått garage så kanske läge att prova lite. bilen skiter jag hur de går me...inte värd många kronor ändå

"Cleant är fint"
46 Inlägg
5 maj 2006
Det han säger att du ska göra är nog inget den oerfarne ska ge sig in på. speciellt inte om du aldrig har fixat med en bil förut. Han menar att du ska plana toppen och porta insug osv, detta kräver mkt hög precision, + att plana toppen kräver special verktyg, typ metall slip eller nått?

21 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
misstänkte det...o innan jag ringer runt till verkstäder för att kolla priser. nån som har koll va sånna ingrepp kan kosta?? säkert inte värt att lägga ner nått egentligen på den...men vill göra kompisen förvånad! hans morsa har en exakt likadan...så vore skojj att lämna han bakom mig

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 maj 2006
haccent skrev:
misstänkte det...o innan jag ringer runt till verkstäder för att kolla priser. nån som har koll va sånna ingrepp kan kosta?? säkert inte värt att lägga ner nått egentligen på den...men vill göra kompisen förvånad! hans morsa har en exakt likadan...så vore skojj att lämna han bakom mig

Det är dyrt! Porta&Plana: 5-8.000kr
Kammarna är ännu dyrare om du inte får tag i begagnade.

ALLA bilar kostar MYCKET flis att trimma!

21 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
lika bra att släppa drömmarna på en sleeper! o spara mina pengarna till nästa bil...

tack för snabba svar!

//MVH Stefan

Carpenter
310 Inlägg
6 maj 2006
MeloveGolf skrev:
Delerium skrev:

*suck* alltid samma sak han bad om trim till SIN motor inte nått förslag om att byta bil.

hmmm skulle inte lita på deras siffror alltför mkt 1 extra luftfilter + insug ger inte 47% procents vrid ökning!. Porta/Plana/Kammar och tänding/Soppa justering brukar ge gott kräm och rolig karaktär på en sugmotor.

Kanske är trist att man säger som det är och att man hellre ser att folk sparar sina pengar till något annat roligt, än att man sitter och säger porta plana och allt det där. Att trimma en sugmotor kostar ungefär 1000 kr/hk Alla gillar inte kanske att man säger byt bil men visst fan är det lättast eller vad säger du?

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 maj 2006
Delerium skrev:
MeloveGolf skrev:
Delerium skrev:

Kanske är trist att man säger som det är och att man hellre ser att folk sparar sina pengar till något annat roligt, än att man sitter och säger porta plana och allt det där. Att trimma en sugmotor kostar ungefär 1000 kr/hk Alla gillar inte kanske att man säger byt bil men visst fan är det lättast eller vad säger du?

Han gör som han vill nu vet han iaf att det kostar att trimma om han inte visste det.
Och visst är det billigare/Enklare att byta motor/bil inte alla som är beredda att satsa på
trimning det tjänar man ju aldrig på. Att Trimma turbo kostar oxå mer än många vill betala
man kan komma en "Bit" med lite pengar sen fläskar det på med 1000kr/hk där med.
Man måste veta att man får slita hund och leva fattigt om man ska syssla med trimning smile

Sök